خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از حضور اینفلوئنسرهای چینی در استان زنجان؛

وجه اشتراک چین و ایران داش کسن« معبد اژدها» در شهرستان سلطانیه

 وجه اشتراک چین و ایران داش کسن« معبد اژدها» در شهرستان سلطانیه
کد خبر : ۱۴۵۸۷۲۵

شناساندن ایران برای ۶۰ میلیون فالور جهانی در شبکه های اجتماعی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با اشاره به اینکه معبد داش کسن« معبد اژدها» در شهرستان سلطانیه از جمله اشتراکات کشور ایران و چین است، گفت: حضور این گروه در زنجان شناساندن زیبای های کشور ایران برای ۶۰ میلیون فالور جهانی در شبکه های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سید سعید صفوی، شامگاه امروز دوشنبه (21اسفند1402)در جمع خبرنگاران، باحضور اینفلوئنسرهای چینی در حوزه گردشگری خوراک در زنجان در حاشیه بازدید این گروه از مجموعه تاریخی فرهنگی رختشویخانه زنجان، با اشاره به وجود اماکن تاریخی، طبیعی، مذهبی، گردشگری و تنوع صنایع دستی استان بعنوان جاذبه های گردشگری از تاریخ و تمدن ایران زمین با قدمتی به بلندای تاریخ غنی ایران، اظهارداشت: معبد داش کسن« معبد اژدها» در شهرستان سلطانیه از زمان های گذشته تا به امروز بعنوان یک سازه و فرهنگ مشترک زنجان با چین همواره مطرح بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با بیان اینکه غار کتله خور زنجان در شهرستان خدابنده یکی از عجایب زیر زمینی استان و ایران است، ادامه داد: این تور گردشگری فردا از این آثار تاریخی طبیعی بی نظیر استان زنجان گنبد سلطانیه ( بزرگترین گنبد خشتی و اجری جهان و معبد داش کسن) بازدید می کنند.

صفوی، با اشاره به اینکه ایرانی ها با شنیدن اسم اژدها به یاد کشور و آداب و رسوم و فرهنگ چینی می افتند، تصریح کرد: وجود معبد داش کسن با نماد اژدهای چین در منطقه ای از شهرستان سلطانیه در سالهای گذشته گویای رابطه یک فرهنگ و، وجه اشتراک این دو کشور بوده است.

وی، با اشاره به اینکه آغاز و همزمانی عید بهاره در کشور چین با عید نوروز ایران و غرابت این دو عید با فرهنگهای مشترک را باز گو می کند، تصریح کرد: از چینی ها دعوت می شود برای حضور در استان با امکانات پذیرایی بی نظیر خوراک در مجموعه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی برای به نمایش گذاشتن پیشینه تاریخ و تمدن ایران در راستای شناسایی ایران به جهانیان بکوشند تا جهانیان به قدمت آداب و رسوم و سنت های بی نظیر ایران به عنوان کهن دیار پی ببرند.

صفوی، با اشاره به اینکه زنجان شهر جهانی ملیله است، که ملیله از نقره ساخته می شود و این فلز دارای ارزش اقتصادی بسیار بالایی است، تاکید کرد: زنجان شهر صنایع دستی متنوع با 54 نوع صنعت است که از آن جمله « مس زنجان» که در سفره تک تک ایرانی ها و کشورهای همسایه از  انواع آنها دیده می شود.

این مسئول فرهنگی دراستان، با بیان اینکه طبق نظر طب سنتی خوردن غذا در ظروف مسی مفید فایده برای سلامتی انسانها تشخیص داده شده است، افزود: یکی از مهمترین صنایع دستی زنجان «چاقو » است که دارای  17 نوع کاربری است و همچین گره چینی هم از جمله صنایع دستی استان است که به نوعی موجب غرابت صنایع این دو کشور ایران و چین است.

 صفوی، با اشاره به بازار بزرگ زنجان بعنوان بزرگترین بازار مسقف بعنوان محل بازدید این گروه خواهد بود، گفت: بزرگترین فستیوال غذایی و جشنواره آش ایرانی در 17 دوره در زنجان برگزار شده است.

وی، یادآورشد: استان زنجان علاوه بر خوراکی های بی نظیر و لذیذ زبانزد سوغات صنعت چارق و ملیله است و توصیه می شود این گروه از این هدایا به کشور شان ببرند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تجمعات مسلمانان در دو نقطه از دنیا در روزهای خاص اتفاق می افتند، یکی در مکه هنگامه موسم حج و آن دیگری روز ابولفضل و امام حسین (ع) در ایام محرم و عاشورا است که با تجمع عاشقان ابا عبدالله الحسین در زنجان بعنوان دومین تجمع مردمی دنیا از ان یاد می شود.

وی، گفت: این چهار گروه اینفلوئنسرهای چینی تا به امروز از  10 استان ایران با 60 میلیون فالور برای معرفی جاذبه های گوناگون ایران دیدن کردند.

صفوی، تاکید کرد: حضور این گروه در استان زنجان همزمان به روز های پایانی سال، چهارشنبه سوری ایرانی و حلول ماه مبارک رمضان همراه با بازدید از بنا های تاریخی، تنوعات غذایی، اماکن طبیعی و مذهبی به همراه خواهد بود.

در ادامه این نشست خبری، امیر ارسلان فیضی، نیز با بیان اینکه برگزاری این فن تور در 4 گروه با پروژه «ایران سلام» با همکاری وزارت امور خارجی و شرکت ماهان تشکیل شده است، که ابتدا این گروه در مسیر استانهای کرمان و ... بوده است، ادامه داد: گروه دوم مسیر کلاسیک ایران شامل اصفهان، یزد، شیراز و تهران را با بازدید از مجموعه و بنا های تاریخی گردشگری از جمله کاخ سعد آباد و نیاروران بوده است.

فیضی، هدف گروه سوم، در راستای احیای مسیر جاده ابریشم برشمرد و گفت: گروه چهارم نیز با هدف آشنایی با انواع خوراک و تغذیه ایرانی ابتدا از استان قزوین وارد استان زنجان شدند و امشب و فردا زنجان بعنوان شهر میزبان مهربان پذیرایی این گروه و تور گردشگری از کشور چین هستند.

ری، نیز یکی از تور لیدرهای این گروه با بیان اینکه برای دهمین بار است که به ایران آمده است، گفت: در این رفت و آمد ها به کشور ایران با نمایانگر ها، رفتارها و همچنین با تنوع غذایی و فرهنگی درایران اشنا شده ام.

یکی دیگر از نمایندگان این گروه که بارها از استان همدان دیدن کرده بود، با بیان اینکه گروه اکنون ما برای اولین بار است که به استان زنجان آمده ایم، ادامه داد: مابا 8 میلیون فالور در تیک تاک فعالیت می کنیم.

وی، گفت: ایرانیان رفتارهای توام با مهرو محبت با غذا های متنوعی که دارند از ما پذیرایی می کنند.

نماینده اینفلوئنسرهای چینی، با اشاره به اینکه فالورهای ما در راستای شناسایی رسم، فرهنگ و آداب و رسوم و تمدن غنی ایرانی تلاش خواهند کرد، ادامه داد: غذا ها و خوراکی های مورد استفاده در ایران بسیار سالم و مقوی هستند.

وی، در پایان با اشاره به اهمیت شناسایی کشور های دنیا ، ایران و استانهای مورد هدف به جهانیان در راستای ترغیب به دیدن جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و مراکز و مناطق تاریخی ایران با 60 میلیون فالور در سطح جهان، تصریح کرد: این موارد بیشتر در شبکه های مجازی و شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام مورد بازدید قرا رمی گیرند.

به گزارش ایلنا؛ اینفلوئنسرهای چینی که متشکل از ۴ گروه ۷-۱۰ نفره با موضوعات خوراکی، فرهنگی و ... می باشد؛ که گروه خوراکی شامگاه امروز از مجموعه های تاریخی فرهنگی زنجان بازدید کردند، این گروه ها با حضور در استان‌های مختلف کشور از مجموعه های مختلف تاریخی، فرهنگی و ... بازدید خواهند کرد؛  که این آثار به منظور شناساندن زیبای کشور ایران با نشر حداکثری، برای ۶۰ میلیون  فالور در صفحات اجتماعی به نمایش در خواهد آمد.
 

 وجه اشتراک چین و ایران داش کسن« معبد اژدها» در شهرستان سلطانیه


 

 وجه اشتراک چین و ایران داش کسن« معبد اژدها» در شهرستان سلطانیه

 وجه اشتراک چین و ایران داش کسن« معبد اژدها» در شهرستان سلطانیه


 

 وجه اشتراک چین و ایران داش کسن« معبد اژدها» در شهرستان سلطانیه

 وجه اشتراک چین و ایران داش کسن« معبد اژدها» در شهرستان سلطانیه


 

 وجه اشتراک چین و ایران داش کسن« معبد اژدها» در شهرستان سلطانیه

انتهای پیام/
مجتبی جعفر لو
گزارش: زهرا ملابابائی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز