خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

زنجان جزء استان های پیشرو در اجرای طرح جهاد آبرسانی

زنجان جزء استان های پیشرو در اجرای طرح جهاد آبرسانی
کد خبر : ۱۴۵۰۴۰۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، گفت: استان زنجان در اجرای طرح های جهاد آبرسانی جزء استانهای پیشرو در کشور بوده و علاوه بر اجرای مرحله نخست این طرح، مرحله دوم را نیز آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی محمد نادرخانی، در دیدار با فرمانده سپاه انصارالمهدی استان به مناسبت روز پاسدار، گفت: در مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی در استان زنجان 57 روستا با جمعیتی افزون بر 32 هزار نفر از خدمات تامین آب شرب پایدار برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان، ادامه داد: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد ریال هزینه شده است که شامل احداث 6 باب مخزن ذخیره آب، بیش از 15 کیلومتر شبکه توزیع آب، بیش از 86 کیلومتر خط انتقال، 9 رشته قنات و 7 حلقه چاه است.

وی، تصریح کرد: قرارداد دوم طرح جهاد آبرسانی در استان نیز برای آبرسانی به 157 روستای دیگر ابلاغ و هم اکنون در دست اجرا قرار دارد.

به گفته نادرخانی،  با اجرای طرح دوم جهاد آبرسانی  با اعتباری بالغ بر 976 میلیارد تومان در استان زنجان، جمعیتی افزون بر 90 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخودار می شوند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان نیز در این دیدار با اشاره به اجرای طرح های جهاد آبرسانی در استان زنجان با مشارکت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) گفت: برای اجرای این طرح ها هرگز معطل تامین اعتبار نبوده ایم و امر آبرسانی بدون وقفه ادامه داشته است.

سردار جهانبخش کرمی، گفت: با توجه به اینکه منابع تامین آب پایدار در استان وجود ندارد آبرسانی به ویژه در مناطق روستایی با چالش هایی مواجه بوده است که با عزم همگانی که در استان شکل گرفته این چالش رفع شده است.

وی، در پایان یادآور شد: تمهیدات آبرسانی به 157 روستای استان زنجان نیز اندیشیده شده که در کوتاه ترین زمان عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز