خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خبرداد؛

در استان زنجان یک هزار 438 نقطه محل برای اخذ رای تعیین شده است

در استان زنجان یک هزار 438 نقطه محل برای اخذ رای تعیین شده است
کد خبر : ۱۴۴۶۹۳۴

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، با اشاره به رشد 20درصدی شرکت این دوره از انتخابات در مقایسه با انتخابات دوره های قبل، گفت: در استان زنجان یکهزار 438نقطه محل برای اخذ رای تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ابولفضل رفیعی، امروز به مناسبت انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن سالجاری و انتخابات پیش رو، اظهار داشت: حضور حماسی مردم دراین دوره از انتخابات نشان دهنده عظمت و اقتدار ایران اسلامی در این روز خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار زنجان، با اشاره به  آخرین وضعیت فرآینده ثبت نام، تایید صلاحیت ها و اعتراضات داوطلبان دراستان، ادامه داد: برای 10نفر ثبت نامی مجلس خبرگان رهبری  و 2نفر انصرافی و 8 نفر تایید نشده داشتیم که اکثریت عدم احراز صلاحیت افراد به دلیل مدراک تحصیلی بوده است.

وی، با اشاره به شرکت و ثبت نام یک نفر از زنجان تایید وی توسط شورای نگهبان و شرکت یک نفر هم از استان قم برای استان زنجان، تصریح کرد: تبلیغات نمایندگان از 25بهمن به مدت 15روز شروع می شود.

رفیعی، با بیان اینکه امکان تغییر حوزه  برای داوطلباننمایندگی تا 22بهمن ادامه خواهد داشت، افزود: دواوطلبین مجلس شورای اسلامی نیز مجموعا 267 نفر در این دوره از حوزه های 4گانه تایید بودند که تایید صلاحیت شدند.

وی، با اشاره به اینکه 71درصد از این مجموعه تایید صلاحیت شدند، گفت: شاهد رشد 20درصدی دواطلبان در مقایسه با انتخابات این دوره هستیم.

وی، 176 نفر تعداد دواطلبین شهرستان زنجان  را عنوان کرد و گفت: از این تعداد 16نفر خانم است.

این مسئول در استان، ابهر سلطانیه را 42نفر شرکت کننده به تعداد 35نفر آقا و 7نفز خانم برشمرد و گفت: در شهرستان ماهنشان 46نفر داوطلب داشتیم که از این تعداد 44 آقا هستند.

وی، تعداد شرکت کنندگان خدابنده را نیز  27نفر عنوان کرد؛ که 24نفز آقا و سه نفر خانم هستند.

رفیعی، با اشاره به 6نفر انصرافی و 7نفر عدم احراز صلاحیت 64نفر تایید شسده بودندظ، افزود: 6نفز از این تعداد هنوز فرصت اعتراض دارند.

 وی، تصریح کرد: میانیگن رقابت دراین دوره نسبت به دور قبل 4/53درصد بوده است.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان، فرصت تبلیغات کاندایدا ها از سوم اسفند برشمرد و گفت: تا 10 اسفند کاندیدا ها فرصت تبلیغ دارند.

به گفته رفیعی، در صدا و سیمای مرکز زنجان، (اشراق) شرکت کنندگان این دوره از  نمایندگی می توانند به مناظره بپردازند، استفاده از امکانات دستگاهها اجرایی نیز برای کاندیدا های نمایندگی با تمهیدات ازقبیل رزرو سالن با دریافت هزینه های جزئی به تعداد 60 محل در نظر گرفته شده است.

وی، عدالت در تبلیغات را مهم ارزیابی کرد و گفت: انتخابات این دوره در  استان زنجان در تمامی حوزه ها نیمه الکترونیکی بر گزار خواهد شد.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان، تاکید کرد:  772شعبه دراین دوره از انتخابات در استان دایر است و از این تعداد 457شعبه ثابت 315 سیار در یکهزار 438نقطه محل اخد رای خواهند داشت.

رفیعی، ایجاد فضای رقابتی، امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری را دراین دوره مهم عنوان کرد و گفت: نقش رسانه ها را در موج انتخاباتی موثر دانست.

وی، در پایان در خصوص رعایت حد و مرز تبلیغات انتخاباتی را با معیار قانون مهم ارزیابی کرد و اضافه کرد: خروجی این انتخابات برای دستگاههای اجرایی استان در این دوره  حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز