خبرگزاری کار ایران

قائم مقام بنیاد حیات در زنجان:

۸۴ هزار خانوار مددجوی کشور توانمند شدند

۸۴ هزار خانوار مددجوی کشور توانمند شدند
کد خبر : ۱۴۴۶۲۹۳

قائم مقام بنیاد حیات، با اشاره به اینکه کمیته امداد نظارت دقیقی بر طرحهای اشتغالزایی دارد، گفت: از ابتدای امسال ۸۴ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد خودکفا و توانمند شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، هدایت اله صفری، امروز در جشن خودکفایی ۲ هزار خانوار مددجوی زنجانی اظهار کرد: این جشن نماد خواستن و توانستن و ما می‌توانیم است.

قائم مقام بنیاد حیات، با اشاره به اینکه تا امروز ۸۴ هزار نفر از مددجویان این نهاد با اراده و کمک بزرگواران به مرحله خودکفایی رسیده‌اند، افزود: سهم زنجان از این تعداد ۲ هزار خانوار است.

وی، با اشاره به اهمیت ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بلند مدت به قشر نیازمند، افزود: این موضوع دقیقا بر اساس عنصر توزیعی صورت گرفته است.

قائم مقام بنیاد حیات، گفت: بر همین اساس سال قبل 804 هزار فرصت شغلی با 23 همت و امسال200 هزار شغل با ۲۲ همت ایجاد شده است و از سهم امداد در کشور ۵۷ درصد پرداخت تسهیلات داشتیم.

صفری، اضافه کرد: کمیته امداد نظارت دقیقی بر طرحهای اشتغال دارد و در حوزه بازار نیز فعالیت شده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه توزیع فقر عادلانه هنر نیست اظهار داشت: تولید اشتغال در جامعه حائز اهمیت است.

آیت الله علی خاتمی، با بیان اینکه مسئله محرومیت زدایی در اوایل انقلاب یک نوع دستگیری برای مساعدت از مردم نا توان مالی بوده است، ادامه داد: حفظ کرامت افراد در راستای توانمند سازی افراد مهم و اساسی است.

وی، با بیان اهمیت شناسایی بسترهای توانمند سازی مدد جویان، تاکید کرد: عزت نفس افراد و خود باوری افراد مهمترین الویت دراین زمینه برای توانمند سازی است.

روح الله صالحی، هم با اشاره به همراهی و مساعدت مسئولین استان برای خود کفایی وتوانمندی اقتصادی مدد جویان استان، اظهار داشت: استان زنجان در قبال تعهدات خود در سالهای اخیرموفق به تحقق بسیاری از هدفگذاری ها  شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان، بابیان اینکه 75 درصد تعهد اشتغال در طول سال محقق شده است، ادامه داد: تیم اقتصادی استان پشتیبان و نقش موثری دراین زمینه داشتند.

صالحی، در پایان با اشاره به برگزاری جشن خود کفایی 2هزار نفری خانواده مدد جویان استان، تصریح کرد: بزودی ورود به بازار کسب و کارهای نوین اینترنتی و خلاقانه نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز