خبرگزاری کار ایران

قائم مقام کمیته امداد کشور در زنجان:

پیش بینی ۳۵ همت برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد

پیش بینی ۳۵ همت برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد
کد خبر : ۱۴۴۶۲۷۶

۶۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

قائم مقام کمیته امداد، با اشاره به اینکه فرهنگ کار و تلاش در کمیته امداد از تاکیدات این نهاد است، گفت: با وجود محدویت اعتباری ۳۵ همت برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جعفر صباغیان در مراسم جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی زنجانی، تاکید کرد: توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف در کنار ارائه خدمات حمایتی است.

قائم مقام کمیته امداد، گفت: دو قشر سالمندان و بیماران صعب العلاج در زمره گروهی هستند که خدمات حمایتی به آنها ارائه می شود.

وی،  با اشاره به اینکه فرهنگ کار و تلاش در کمیته امداد از تاکیدات این نهاد است، گفت: بنابراین امروز در گستره استانی توانمندسازی ۲ هزارمددجو را شاهد هستیم که این آمار در سطح کشوری ۸۴ هزار خانوار است.

صباغیان، با اشاره به محدودیت منابع مالی کمیته امداد افزود: البته مردم هم همراهی خوبی با این نهاد دارند و قطعا بدون مشارکت مردم ارائه آیت حجم از خدمات ممکن نبود.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به تمام کمبودها با نگاه مثبت ۳۵ همت برای اشتغالزایی مددجویان کمیته پیش بینی شد؛ افزود: امیدواریم در هفته‌های پایانی سال شاهد شتاب در بحث خودکفایی جامعه هدف باشیم.

قائم مقام کمیته امداد،  با بیان اینکه اگر فرآیند اشتغال و توانمندسازی به‌درستی طی شود، افراد کمک‌گیرنده می‌توانند به افرادی کمک‌دهنده تبدیل شوند، ادامه داد: امروز در این جشن خودکفایی، نمونه‌های زیادی از افرادی را دیدیم که با حمایت تسهیلاتی کمیته امداد از یک فرد کمک‌گیرنده به فردی کمک‌ دهنده تبدیل شده و نه‌تنها خود صاحب اشتغال شده‌اند، بلکه برای چند نفر نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.

صباغی،  از اشتغال به‌ عنوان یک مولفه امنیت‌آفرین در جامعه نام برد و اظهار کرد: وقتی افراد یک جامعه از درآمد با ثبات برخوردار می‌شوند، پیوند آنها با حاکمیت قوی‌تر می‌شود.

وی، بر لزوم شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوان تحت‌ پوشش به‌عنوان یکی از وظایف مهم کمیته امداد تاکید و اضافه کرد: تلاش در راستای مهارت‌افزایی مددجویان و کمک به توانمند شدن افراد مستعد از طریق اعطای تسهیلات و اشتغالزایی برای جامعه هدف، از مهمترین اهداف راهبردی در کمیته امداد کشور است.

قائم‌مقام کمیته امداد، گفت: ۶۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند و اغلب این افراد برای ضمانت مشکل دارند.

صباغیان، در پایاناضافه کرد: در همین راستا با حمایت و پیگیری معاونت اشتغال کمیته امداد کشور این صندوق در حمایت از مددجویانی که توانایی تامین تضامین بانکی را ندارند تاسیس شده تا قدمی در مسیر تسهیل سازی اعطای تسهیلات اشتغالزایی خصوصا برای زنان سرپرست خانوار باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز