خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود:

درآمد موقوفات ایجرود دو برابر شده است

درآمد موقوفات ایجرود دو برابر شده است
کد خبر : ۱۴۴۰۴۲۱

موقوفات شهرستان ایجرود اراضی کشاورزی بایر و دیم است

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه ایجرود، با اشاره به اخذ سند امامزاده جواد(ع) روستای اغولبیک شهرستان ایجرود، گفت: درآمد موقوفات ایجرود دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد خدایی، امروز با علام این خبر، گفت: فرایند اخذ سند برای موقوفات و امامزادگان مراحل و پیچیدگی های زیادی دارد که با تلاش همکاران و پس از طی فرایندی هفت ساله و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک  موفق شدیم سند امامزاده را به مساحت بیش از هفت هزار مترمربع اخذ کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود، ادامه داد: امسال موفق شدیم ۱۰ سند اولیه و جدید را برای موقوفات این شهرستان نیز اخذ کنیم و ۶۴ رقبه موقوفات نیز سند دار شد ، و تمدید و تجدید قراردادهای اجارات نیز رشد ۱۵۰ درصدی داشت، همچنین درآمد موقوفات و نذورات امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان نیز نسبت به سال قبل ۱۰۰٪ رشد کرد و تا پایان سال به ۵۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

به گفته وی، موقوفات شهرستان ایجرود عمدتا اراضی کشاورزی بایر و دیم است که تلاش داریم با اجرای طرح های متناسب با اقلیم و نیاز منطقه  و حذف واسطه ها و اجرای مستقیم طرح های کشاورزی با استفاده از روش های به روز ، بهره وری را افزایش دهیم تا منجر به ارتقای وضعیت موقوفات این شهرستان شود .موقوفه مرحوم سید رضی ، موقوفه مرحوم محمد یارسعیدی و مسجد بین راهی امام خمینی (ره) با وقف مرحوم حاج عباس حیدری از مهم ترین موقوفات این شهرستان هستند.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه ایجرود در پایان، اضافه کرد: شهرستان ایجرود ۱۶۵ موقوفه و ۶ امامزاده دارد که حدود ۱۰۰ مورد از موقوفات مسجد و مکان مذهبی است که اکثرا فاقد هر گونه درآمدی هستند ، امامزاده طیب(ع) روستای خانقاه، امامزاده جواد(ع) روستای اغولبیک علیا، امامزاده داود(ع) روستای شیوه، امامزاده قاسم (ع) روستای گلابر سفلی، امامزاده عبدالله (ع) روستای تله گرد و امامزادگان جواد و محمود(ع) روستای اوچ تپه شش امامزاده این شهرستان هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز