خبرگزاری کار ایران

همزمان با سی وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛

جشن انقلاب در سلطانیه برگزار شد

جشن انقلاب در سلطانیه برگزار شد
کد خبر : ۱۴۳۸۰۷

فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: بزرگترین شاخصه انقلاب اسلامی ایران مردمی بودن و نقش برجسته مردم در آغاز و پیروزی این انقلاب است و افزود: علاوه بر مردمی بودن انقلاب، رهبری نقش بسزایی در پیشبرد آرمانها و پیروزی انقلاب داشت.

فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: ایام الله دهه مبارک فجر عید بزرگ خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی ایران است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، پرویز خالقی فرماندار شهرستان سلطانیه در چهارمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، در جشن انقلابی که در شهرستان سلطانیه با حضور پرشور مردم برپا شد حضور یافت.

وی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، این ایام پرخیر و برکت را به مردم انقلابی سلطانیه علی الخصوص به صاحبان اصلی انقلاب که فجرآفرینان، شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا هستند، تبریک گفت و افزود: ایام الله دهه مبارک فجر عید بزرگ خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی ایران است.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروزه اگر در اقصی نقاط جهان نیز بخواهند راجع به منطقه خاورمیانه به ویژه سرنوشت ملل مسلمان تصمیمی اتخاذ کنند لزوماً نظر مؤثر کشور ایران را رصد و لحاظ می‌کنند و در ادامه افزود: استقلال در مدیریت کشور ایران که هم اکنون شاهد آن هستیم در سالهای قبل از انقلاب اثری از آن در کشور نبوده است و اداره کشور در سالهای قبل از انقلاب ظاهراً به دست شاهان پهلوی بوده است در حالیکه اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز ایران توسط سایر کشورهای مدخل انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش بصیرت مردم ایران در انقلاب اسلامی نسبت به انقلابهای گذشته در تاریخ این کشور ادامه داد: بزرگ‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی ایران مردمی بودن و نقش برجسته مردم در آغاز و پیروزی این انقلاب است و افزود: علاوه بر مردمی بودن انقلاب، رهبری نقش بسزایی در پیشبرد آرمان‌ها و پیروزی انقلاب داشت.

خالقی در ادامه سخنان خود درخصوص فلسفه ایام الله دهه مبارک فجر و برگزاری برنامه‌ها و مراسم این دهه یادآور شد: ملت ایران در آستانه انقلاب با هوشیاری تمام و با اتکا به رهبری انقلاب که از سلاله امام حسین(ع) و حضرت محمد(ص) بود برای جلوگیری از تاراج سرمایه‌های ملی ایران ازجمله نعمت نفت توسط سران استعمار جهان، در مقابلشان به پا خاستند و ایستادند و در‌‌نهایت رهبر همین مردم نهالی را در اوایل دهه ۴۰ در شهر خون و قیام شهر مقدس قم در خاک نهاد که برای رشد و نمو این نهال آبی نیاز بود از جنس خون پاک فرزندان این کشور و خون همین شهداست که این نهال را امروزه به درختی تنومند، تناور و مثمور تبدیل ساخته است.

و در ادامه افزود: شهرت انقلاب را تحت عنوان دستاوردهای انقلاب در داخل کشور وبازتاب انقلاب اسلامی در خارج از کشور یاد می‌کنیم و این بازتاب خارجی را تسرّی آرمانهای رهبری و انقلاب نشأت گرفته از نهضت تاریخی عاشورا، در انقلابهای امروزهٔ حادثدرکشورهای اسلامی حوزه خاورمیانه دانست و همچنین درخصوص دستاوردهای انقلاب در داخل کشور اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب نام و نان و انقلاب اقتصاد نبود بلکه انقلاب ارزش‌ها بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جمله ارزشمند بنیانگذار انقلاب که فرموده‌اند: «انقلاب ما انفجار نور بود» افزود: تنها نور است که درصورت انفجار تشعشعات آن بازتاب جهانی خواهد داشت.

وی با تکیه بر تأثیر کشور ایران در جریان تصمیم گیریهای جهانی و قیاس این تاثیر نسبت به سالهای قبل از انقلاب اضافه کرد: امروزه رأی ملت ایران به نگرش و دیدگاه مشخصی، سیاستگذاریهای کشور ابرقدرتی مثل آمریکا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و امور خود را با دیدگاههای ملت ایران منطبق می‌سازند و اشاره کرد: این تابش و بازتاب جهانی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب است.

وی در ادامه سخنان اشاره‌ای به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان سلطانیه داشت و افزود: این شهرستان در معبر راه‌ها، گذرگاه‌ها و مجراهای اصلی و ترانزیتی بین المللی قرار دارد که بزرگ‌ترین آزادراه از این شهرستان عبور کرده و شریانهای حیاتی در آن وضعیت مناسبی به سر می‌برند.

که این وضعیت مناسب راههای ارتباطه منجر به صادرات و واردات شهرستانی شده و امکان تردد گردشگر به این شهرستان تاریخی را فراهم می‌سازد.

وی در تشریح ظرفیتهای این شهرستان به قابلیتهای بخش کشاورزی و دارا بودن زمین‌های مسطح ومستعد فلاحت و زراعت اشاره و میزان تولید محصولات زراعی و باغی را جزو بر‌ترین‌ها در کشور خواند و در ادامه قدمت ۷۰۰ ساله بنا‌ها و تمدن ۷ هزار ساله این شهرستان را تأثیرگذار در امر پیشرفت سریع شهرستان سلطانیه خواند و در ادامه سعی و تلاش مسئولان به اتفاق حمایت مردم را شرط بالفعل ساختن همه این پتانسیل‌ها دانست و درخصوص احیای پتانسیل‌ها استقبال از گردشگر و سرمایه گذار در شهرستان را امری مهم و ضروری خواند.

در این مراسم همچنین از خانواده‌های معظم شهیدان سید صفی الدین صفوی و فیض اله نجفی از شهدای شهرستان سلطانیه تجلیلی به عمل آمد و در راستای تکریم مقام شهدای این شهرستان از تمبر یادمان مجاهد خستگی ناپذیر معلم شهید سید صفی الدین صفوی از شهدای شاخص شهرستان سلطانیه و همچنین از کتاب شهدای فرهنگی شهرستان سلطانیه که به سفارش کانون بسیج شهید مفتح و به تدوین کمیته پژوهش اداره آموزش و پرورش سلطانیه به چاپ رسیده بود رونمایی شد.

برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم، برنامه‌های سرود، نمایش تئا‌تر، خوانش ادبی منظوم و منثور با محوریت دهه مبارک فجر اجرا شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز