خبرگزاری کار ایران

دیابت و فشار خون یک زنگ خطر برای جامعه است

دیابت و فشار خون یک زنگ خطر برای جامعه است
کد خبر : ۱۴۳۶۶۳۸

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه دیابت و فشار خون یک زنگ خطر برای جامعه است، گفت: اعتماد مردم به حوزه سلامت یک سرمایه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، عباس عبادی، امروز در آیین تودیع و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه مردم باید خدمت با کیفیت دریافت کنند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ظرفیت و پتانسیل خوبی در رابطه با تربیت نیروهای نخبه و جوان دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، با اشاره به فعالیت ‌جهادی مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، افزود: حوزه سلامت یک نهاد سازنده در راستای سرمایه اجتماعی است.

عبادی، گفت: از آغاز اجرای پویش سلامت غربال‌گری دیابت و پرفشاری تا به امروز ۶۳ درصد جمعیت تحت پوشش بالای ۱۸ سال تحت پوشش طرح قرار گرفته‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حوزه پیشگیری اهمیت بیشتری از درمان دارد، ادامه داد: دیابت و فشار خون یک زنگ خطر برای جامعه است که باید سال‌های پیش به فکرش بودیم، ۷۶۰ هزار نفر احتمال ابتلا به پرفشاری داشتند که قبلا سابقه‌ای از آن‌ها ثبت نشده بود همچنین ۴۳۰ هزار نفر در مرحله پیش دیابت هستند که همه این موارد با هزینه کمتر از قبل قابل پیش‌بینی بود.

این مسئول در کشور، با بیان اینکه اصلاح تغذیه و آموزش به منظور پیشگیری حائز اهمیت است، تشریح کرد: شاخص تخت بیمارستانی اگر چه توسعه است اما کار درست در حوزه بهداشت و پیشگیری است؛ اینکه مردم به مرحله درمان نرسند خود یک موفقیت است؛ لذا این مهم همت ویژه و همراهی همه دستگاه‌ها برای اصلاح سبک زندگی درست را می‌طلبد.

وی، با اشاره به جنبه آموزش و پژوهش علوم پزشکی، یاد آورشد: ضروری است  الویت اصلی سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری باشد.

عبادی، با اشاره به شاخص‌های امید و نقش سلامت در این مقوله، یادآورشد: اگر بدنه دانشی و تربیت نیروی انسانی ما قوی و محکم نباشد هر سرمایه‌گذاری دیگری در حوزه درمان پاسخ درازمدتی نخواهد داشت.

محسن افشارچی، استاندار زنجان، نیز، در ادامه این مراسم، با بیان اینکه درمان مهم‌ترین مسئله در حوزه علوم پزشکی و بهداشت است، افزود: ضروری است الویت مسئولین در راستای رضایت مردم در حوزه بهداشت درمان با ارائه سرویس دهی مناسب بکوشند.

افشارچی، با اشاره به اینکه تامین دارو یکی از مسائل مهم کشور در حوزه بهداشت و درمان است، تاکید کرد: از همه پتانسیل‌ و امکانات استفاده شود و با توجه به ظرفیت استان می‌توان در حوزه دارو نسبت به کشور بهتر عمل کرد.

وی، با اشاره به اهمیت عدالت در حوزه درمان و آورده حاصل از مولدسازی‌ها، تاکیدکرد: بخشی از تجهیزات درمان  بخشی از سیستم درمان فرسوده است، اینکه دستگاهی خراب می‌شود باید به سرعت پیگیری شود و برای این مقوله همیشه بایستی بودجه وجود داشته باشد.

استاندارد زنجان، با اشاره به اولویت‌های شهرستان‌ها در توسعه و تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت خیریه‌ها، تصریح کرد: هرجایی که امکان دارد سرویس بهینه به‌خصوص در حوزه درمان به نحوه احسن ارائه شود.

افشارچی تاکید کرد: از نیروهای مستعد و جوان تربیت شده دراین حوزه استفاده شود.

در این مراسم دکتر حسن بختیاری تودیع و دکتر دین‌محمدی به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زنجان معارفه شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز