خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در جمع مردم زنجان:

حل مسئله آب در استان بر عهده دولت است/امروز صنعت هسته‌ای در ایران بومی شده است

حل مسئله آب در استان بر عهده دولت است/امروز صنعت هسته‌ای در ایران بومی شده است
کد خبر : ۱۴۳۴۸۵۸

رئیس جمهور، با اشاره به اینکه هیچ مشکلی بدون راهکار نیست، گفت: دولت به دنبال حل مسئله در تمام عرصه ها است لذا حل مسئله آب در استان زنجان، بر عهده دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،  آیت الله سید ابراهیم رئیسی، امروز ۱۶ دی ماه در دیدار با مردم زنجان در مصلای خاتم الانبیای زنجان، گفت: قرار بود دیروز در حضور مردم زنجان باشیم ولی به دلیل سفر به کرمان این امکان محقق نشد.

رئیس جمهور، ادامه داد: اجتماع عظیم شما در خیابان ها امروز را می‌توان به شکل تسلیت به خانواده شهدای کرمان، اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیان و حمایت از مردم غزه و مظلوم فلسطین معنا کرد.

رئیسی، تصریح کرد: آنچه ویژگی و شاخص مردم استان زنجان و شهر دریادلان است نام و یاد حسین است.

وی، افزود: نام امام حسین (ع) رمز ماندگاری این انقلاب و  استیصال دشمنان این انقلاب و پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس است و آنچه به ما امید می‌دهد و قلب‌های ما را به هم پیوند می‌دهد مکتب عاشوراست.

رئیس جمهور، با اشاره به اینکه پایتخت شور و شعور حسینی شاخص بسیار نورانی برای مردم زنجان است، تصریح کرد: به مردم زنجان ارادت دارم و قبل از مسئولیت خود به عنوان رئیس جمهور در جمع عزاداران حسینی و دلدادگی به امام حسین شرکت می‌کردم.

وی، خطاب به مردم، گفت: شرایط امروز و وضعیت در جهان اسلام و منطقه خاص است و باید تحلیل درست از شرایط منطقه داشته باشیم.

رئیس جمهور، افزود: بیش از ۴۰ سال امام راحل حمایت از فلسطین و ضرورت آزادی قدس شریف و غده سرطانی بودن این رژیم را اعلام کردند و بسیاری از دشمنی ها با ایران به جهت این موضع گیری ها است.

رئیسی، افزود: زخم زبان ها و تحلیل های نادرست در مورد ملت ایران به جهت مواضع به حق در حقانیت فلسطین است و امروز  بر همه جهانیان و ادیان ملت ها و قاره ها در مورد موضع فلسطین روشن شده است.

وی، با اشاره به اینکه فلسطین مظلوم مقتدر است و رژیم جعلی که استکبار جهانی از او حمایت می کند حتما از بین رفتنی است، گفت: چرا که این وعده الهی است و ظلم پایداری ندارد و حق همیشه پایدار خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: دشمنی با ملت و سپاه و سردار حاج قاسم سلیمانی برای آن است که نظام جمهوری اسلامی و رهبری ما بر حق فلسطین و مزدوران تاکید دارد و این تاکید دین ماست.

به گفته وی، دفاع از مظلومان عالم و خروشیدن بر ظالمان و مستکبران سیاست ما است و ما این سیاست را درست می دانیم و توجه شما به عاشورای امام حسین ما را در حق طلبی و عدالت طلبی دعوت می کند و این آموخته عاشورا امام حسین و شهدای عالی قدر است.

رئیسی افزود: دشمن در این مدت تحریم، تهدید و حمله نظامی و محاصره اقتصادی را بر علیه ایران ادامه می‌دهد ولی به رغم این دشمنی ها ملتی که پایبند به دین است و می خواهد آزاد باشد و ملت ایران در جنگ اراده ها پیروز شد.

وی افزود: برخلاف تهدیدها ملت ایران گام های بلندی برداشت و ثابت کرد می تواند با اتکا به دین و ارزش‌های اسلامی مسیر پیشرفت را طی کند. دستیابی به بسیاری از امکانات فراهم شد و جوانان ما به بسیاری از فنون و رموزی که دشمن ما را محدود می‌کرد دست یافت.

رئیس جمهور، با بیان اینکه امروز صنعت هسته‌ای در ایران بومی شده است، گفت: دشمن تصور نمی کرد ما می توانیم در عرصه های مختلف پیشرفت کنیم و با ترور دانشمندان ما را در دستیابی به این دستاورد که در راستای صلح بود متوقف کند.

وی افزود: امروز شاهد رشد اقتصاد ۵ درصدی در ۶ ماهه امسال هستیم، در استان ۶۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه بازگشت و بیش از ۱۳ هزار میلیارد در این مدت کوتاه سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: ۵ درصد آمار بیکاری در استان کاهش یافته است، امروز در بسیاری از استان های کشور تلاش و فعالیت مضاعف شده است و بسیاری از مجموعه ها به کارگاه تولید در بخش صنعت و کشاورزی تبدیل شده است.

رئیسی، ادامه داد: دشمن می خواست ما را متوقف کنند، جمهوری اسلامی در برابر استکبار ایستاده و با رمز هیهات من الذله راه های ترقی را در پیش گرفته است. دشمن گمان می کند تسلیم شدن در برابر آنان رمز موفقیت است ولی با تکیه بر آرمان های امام و مکتب دین جوانان ما توانسته است در عرصه های مختلف گام بردارند.

وی افزود: استان زنجان مردمانی با بصیرت و اراده در حوزه های مختلف دارد و کارهای خوبی انجام شده است. پیگیری مصوبات دور اول از اهداف این سفر است.

رئیسی، تاکید کرد: یکی از نگرانی های مردم زنجان موضوع مسکن است. در دیداری که از مجموعه‌های مسکن آماده بهره برداری داشتیم کارهای خوبی انجام شده و ۷ هزار مسکن آماده تحویل به مردم و ۱۰ هزار زمین آماده تحویل است و با همکاری مردم کارها به خوبی پیش رفته است. انتظار داریم بقیه کارها به قوت در شهرها و روستاها پیش رود. در استان زمین به اندازه کافی جهت ساخت مسکن وجود دارد.

وی، یادآور شد: برای اشتغال نیز به دلیل ارتباطی که با مردم و مسئولان این استان دارم باید زمینه اشتغال برای جوانان اهل کار باشد.

وی، تاکید کرد: موضوع آب مهم است و آب کشاورزی بیشترین مصرف در کشور است و به کشاورزان توصیه می کنم الگوی مصرف برای آب کشاورزی داشته باشیم و آبرسانی قطره ای و زیر سطحی را مورد توجه قرار دهند این طرح که در مدت ۲ سال در چندین مورد اجرا شده، نتایج خوبی در پی دارد.

رئیس جمهور، گفت: در این دولت به دنبال عبور کردن از چاله ها بدون چاره و راهکار نیست .دولت به دنبال حل مساله در تمام عرصه هاست لذا مساله آب در استان مساله دولت است و با اعتباری که در اختیار استان قرار می گیرد مساله حل خواهد شد.

وی، افزود: ورزشگاه زنجان به مدت ۲۸ سال شروع شده و مورد تاسف است که درصدی از کار مانده است و مقرر شد این کار به استان واگذار شود و در شهریور سال آینده از این پروژه بهره برداری کنیم.

رئیس جمهور گفت: مدیران استان زنجان بدانید شان بنده به عنوان طلبه خدمتگزار و شما مسئولان خدمت به مردم است. در جلسه شورای اداری نیز موضوع تعاونی و معادن استان بررسی خواهد شد. مردم باید احساس کنند کاری که لازم است با سرعت انجام شده و مورد ترقی قرار گیرد. مساله اشتغال مهم است کارهای خوبی انجام شده و امیدواریم با قوت برنامه های مرتبط به حل مشکل بیکاری در استان منجر شود.
 

حل مسئله آب در استان بر عهده دولت است/امروز صنعت هسته‌ای در ایران بومی شده است

 

حل مسئله آب در استان بر عهده دولت است/امروز صنعت هسته‌ای در ایران بومی شده است

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز