خبرگزاری کار ایران

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در زنجان:

هدف از برگزای سی امین اجلاس آسیب‌شناسی در حوزه نماز نسل نو است

هدف از برگزای سی امین اجلاس آسیب‌شناسی در حوزه نماز نسل نو است
کد خبر : ۱۴۳۴۴۰۹

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه تعداد مساجد نسبت به تعداد جمعیت کشور کم است، گفت: هدف اصلی برگزاری سی امین اجلاسیه سراسری نماز در زنجان مطالعه و آسیب‌شناسی در حوزه نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سیداحمد زرهانی، بعد از ظهر امروز(پنج‌شنبه ۱۴ دی‌1402) در سالن کنفرانس مرکز همایش های بین المللی روز به زنجان، به مناسبت برگزاری سی‌امین اجلاس سراسری اقامه نماز در زنجان، اظهار کرد: روز شنبه سی‌امین اجلاس سراسری نماز با پیام رهبر و با حضور و سخنرانی سید ابراهیم رئیسی، در زنجان به مدت یک روز در نوبت صبح و بعداز ظهر در مصلی زنجان آغاز می شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه  ستاد اقامه نماز از ۳۳ سال پیش با هدف ترویج فرهنگ و معارف نماز و برانگیختن آحاد جامعه برای اقامه نماز بوده است، ادامه داد: ستاد اقامه نماز متناسب با این رسالت یک نگاه آسیب‌شناسانه دراین راستا داشته است که این نگاه مستمر، علمی و در حال تکمیل و نو شدن است.

وی، تصریح کرد: براساس مطالبات، ۲۷۰۰ نمازخانه در راه‌های مواصلاتی کشور ایجاد شده است و همچنان نهضت نمازخانه‌سازی و مسجدسازی در راه‌های کشور ادامه دارد.

به گفته این مسئول کشوری،  ۴۰۰ جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان و عموم مردم در باب فلسفه نماز، آثار و آداب نماز متتشر شده است، که آخرین دستاورد نیز در این حوزه دو کتاب ۱۴ جلدی (۱۴ جلد کتاب نماز در سیره معصومین و ۱۴ جلد کتاب برای کودکان براساس معارف اهل بیت) بوده است که در فضای نمایشگاهی در حاشیه برگزاری سی امین اجلاس در زنجان  در دسترس قرار خواهد گرفت.

زرهانی، با بیان اینکه در ۲۹ اجلاس گذشته توانسته‌ایم اسباب اقامه نماز را در نهادهای دولتی و وزارتخانه‌ها با کمک خود دستگاه‌ها فراهم کنیم، گفت: ستاد اقامه نماز یک دستگاه سیاست‌گذار ناظر، هدایت‌گر و ارزیاب است که متناسب با این رسالت، امسال هم ارزیابی را انجام داده‌ایم و نتایج رسما اعلام خواهد شد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه عملکرد سال ۱۴۰۲ نیز در حال ارزیابی بوده است و مطالعات میدانی نیز دراین خصوص در حال شکل گرفتن است، گفت: هدف اصلی برگزاری اجلاس سی‌ام مطالعات و آسیب‌شناسی در حوزه نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه است.

وی، با بیان اینکه هدف این است که ببینیم دستگاه‌هایی که در سطح کشور از منابع ملی استفاده می‌کنند و رسالتی در آموزش فرهنگ‌سازی، تعلیم و تربیت نسل نو بر عهده دارند، چه مشکلات، چه وظایف و رسالت‌هایی دارند و براساس آن‌ها چه طرح و برنامه‌ای را در افق ۵ سال آینده ارائه می‌کنند، افزود: ستاد اقامه نماز یک برنامه ۲۰ ساله را تنظیم کرده است و رسالت هر استان در ستاد اقامه نماز و هر دستگاه در سطح ملی تدوین برنامه ۵ ساله است.

زرهانی، اضافه  کرد: روز شنبه همزمان با حضور رئیسی در زنجان، روز رونمایی از تعدادی از برنامه‌های ۵ ساله دستگاه‌ها است؛ برای شکل گرفتن این برنامه‌ها از آبان‌ماه سال‌جاری ۱۳ دستگاه، کمیسیون‌های ملی و استانی تشکیل داده‌اند؛ در این کمیسیون‌ها مطالعات لازم از وضع اقامه نماز در حوزه استحفاظی آن‌ها مرتبط با نسل نو چگونه است و با چه چالش‌هایی مواجه هستند.

وی، در پایان با بیان اینکه تعداد مساجد نسبت به تعداد جمعیت 85میلیون نفری ایران کم است، تصریح کرد: در صدد استفاده از ظرفیت خیرین مسجد ساز در راستای افزایش مساجد در شهرکهای اقماری جدید هستیم و در بافت فرسوده شهر از بابت کمبود مساجد مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز