خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

دفن اموات موجب آبادانی و تحول امامزادگان و بقاء خواهد شد

دفن اموات موجب آبادانی و تحول امامزادگان و بقاء خواهد شد
کد خبر : ۱۴۲۵۵۶۳

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با بیان اینکه دفن اموات موجب آبادانی و تحول امامزادگان و بقاء زنجان خواهد شد، گفت: اوقاف آمادگی در راستای تصویب و اجرای طرح جامع امامزاده سید ابراهیم را دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، در حاشیه دیدار و جلسه با شعاعی معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری زنجان، با موضوع طرح جامع امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، گفت: همه طرح های جامع طراحی و تصویب شده قبلی امامزاده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد؛ با مشورت مراجع و نهادهای بالادستی، بهترین طرح از لحاظ سازگاری با سازه و محیط پیرامونی فعلی امامزاده انتخاب و پی گیری شود تا دوباره نیاز به پیشنهاد و طراحی طرح جامع جدید به علت طولانی شدن فرایند آن نباشد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، دراین خصوص، گفت: با توجه به قابلیت دفن اموات در این امامزاده پیشنهاد شد این مسئله نیز که جزو طرح های سازمان اوقاف و امور خیریه است و دارای آیین نامه اجرا و پیاده سازی است و به همین خاطر نیاز به مصوبه و قانون جدید در این خصوص نیست مورد بررسی قرار گرفته تا اجرایی شود.

وی، تاکید کرد: دفن اموات در امامزادگان هیچ گونه منعی بجز موارد شرعی نباید داشته باشد ، با توجه به اینکه رئیس سازمان اوقاف ، نماینده رهبری در این سازمان هستند، اوقاف خود مقرارت و قوانین این امر را تصویب و برای اجرا به همه قوای سه گانه و تمام استانها ابلاغ کرده است، به همین دلیل نباید مشکلی در اجرای این طرح که مبنای قانونی و شرعی متقنی هم دارد پیش بیاید.

کرمی، افزود: با توجه به هزینه هنگفت و بالای ۲۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح جامع و عدم امکان تامین آن از نذورات و منابع و اعتبارات دولتی ، اوقاف آماده است در صورت تصویب دفن اموات و اجرایی شدن آن و با توجه به آورده ای که این از طرح خواهد داشت ، این طرح را بصورت کامل به مرحله اجرا برساند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، با بیان اینکه اجرای این طرح هم به انس و الفت و رفت و آمد بیشتر مردم به امامزادگان می انجامد و هم آورده خوبی برای اداره بهتر و عمران و آبادانی آن فراهم می کند و نحوه اداره کرد امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان را متحول می کند، ابراز امیدواری کرد: با تصمیمات مدیران استانی به زودی شاهدتصویب و اجرایی این طرح باشیم.

وی، در پایان اضافه کرد : طرح دفن اموات در امامزادگان و بقاع متبرکه بجز استان زنجان در کلیه استان ها بدون هیچ مسئله و مشکل خاصی به مرحله اجرا رسیده است و به خواست خدا امیدواریم در زنجان نیز اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز