خبرگزاری کار ایران

مدرس کارگاه های داستان نویسی در زنجان خبرداد:

برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی در حوزه هنری استان زنجان

برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی در حوزه هنری استان زنجان
کد خبر : ۱۲۹۹۷۲

مدرس کارگاه های داستان نویسی در زنجان گفت: کارگاه های داستان نویسی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با حضور فرزاد بیات موحد، نویسنده مطرح زنجانی در حوزه هنری استان زنجان برگزار می شود.

مدرس کارگاه‌های داستان نویسی در زنجان گفت: کارگاه‌های داستان نویسی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با حضور فرزاد بیات موحد، نویسنده مطرح زنجانی در حوزه هنری استان زنجان برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا از زنجان، فرزاد بیات موحد افزود: بسیاری از نویسندگان جوان با وجود اینکه چندین اثر آماده دارند، ناشری برای چاپ آن‌ها پیدا نمی‌کنند.
مدرس کارگاه‌های داستان نویسی، امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: در این کارگاه‌ها اصول مهم و شیوه‌های مختلف داستان نویسی ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه در این کارگاه‌ها داستان‌های نوشته شده توسط هنرجویان با موضوعات مختلف از جمله دفاع مقدس نقد و بررسی می‌شود، گفت: نقد و بررسی داستان‌ها توسط خود هنرجویان باعثآشنایی هر چه بیشتر آن‌ها با نقاط ضعف و قوت داستان‌ها می‌شود.
بیات موحد با اشاره به اینکه حوزه داستان در سطح کشور مظلوم واقع شده و تاکنون آن طور که باید به آن توجه نشده است، افزود: با این حال نویسندگان جوان استان زنجان در سالهای اخیر پیشرفت‌های درخور توجهی در این عرصه داشته‌اند.
این نویسنده زنجانی با یادآوری اینکه داستان نویسان جوان استان تا کنون در چندین جشنواره منطقه‌ای و کشوری خوش درخشیده‌اند، ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در عرصه داستان نویسی تاثیر بسزایی در این ارتقاء سطح هنرمندان جوان استان داشته است.
وی مهم‌ترین مشکل عرصه داستان نویسی را عدم حمایت ناشران از آثار نویسندگان جوان و چاپ نکردن آثار آن‌ها برشمرد و ادامه داد: بسیاری از نویسندگان جوان با وجود اینکه چندین اثر آماده دارند، ناشری برای چاپ آن‌ها پیدا نمی‌کنند.
بیات موحد با بیان اینکه امروزه در سطح جامعه به داستان خوانی اهمیت کمتری داده می‌شود، تصریح کرد: عدم تمایل ناشران کشور برای چاپ داستان‌های نویسندگان جوان باعثشده تا به مرور زمان مقوله داستان خوانی در جامعه کمرنگ‌تر شود.
وی در پایان ابراز کرد: ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی می‌توانند با حمایت، چاپ و انتشار آثار هنرمندان جوان استان در راستای ترویج داستان خوانی در بین تمام اقشار جامعه بویژه جوانان و نوجوانان گام بردارند.
شایان ذکر است کارگاه‌های داستان نویسی روزهای چهارشنبه هر هفته در محل حوزه هنری استان زنجان برگزار می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز