خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در زنجان:

دانشگاه و دانشجو مهمترین نقش را در تبیین حماسه اقتصادی دارد

دانشگاه و دانشجو مهمترین نقش را در تبیین حماسه اقتصادی دارد
کد خبر : ۱۲۶۹۹۸

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: دانشگاه و دانشجو می تواند مهمترین نقش را در تبیین حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید بتواند در رشد و شکوفایی کشور موثر باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان، شاپور محمدی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز در همایش حماسه اقتصادی با موضوع اقتصاد مقاومتی که با همکاری فرمانداری خدابنده در دانشگاه پیام نور مرکز قیدار برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر کشور نیروی انسانی آن کشور است، اظهار داشت: در کشور ما که سطح سواد بالا است اگر این سرمایه به حرکت در آید تحول عظیمی در کشور به وجود می‌آید و ما می‌توانیم ضمن حفظ این سرمایه‌ها از این سرمایه بزرگ بهره بیشتری ببریم.

وی با تشریح حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید بتواند در رشد و شکوفایی کشور موثر باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط اقتصاد پویا و تولید در جامعه در خصوص مشکلات کسب و کار در کشور مطالبی را عنوان کرد.

وی همچنین در خصوص همکاری با شرکت ثبت یادآور شد: یکی از اصلیترین دلایل ایجاد مشکل در فضای کسب و کار کشور روند ثبت شرکت‌ها بود که اداره ثبت با ارسال نامه‌ای به ریاست جمهوری تاکید کرد که در این زمینه آمادگی لازم را برای تسریع ثبت شرکت‌ها دارد.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش می‌کند با مقررات زدایی در بخش‌هایی که باعثایجاد تاخیر در امور تولیدی می‌شوند این موانع را نیز رفع کند.

وی با بیان اینکه دولت کارهای عظیمی در حوزه مالیات و گمرک و امور بانکی انجام داده است، تصریح کرد: ضرورت حرکت و رشد هر کشور در مسیر تحول در نرخ رشد اقتصادی کشور است.

محمدی شناسایی مقررات دست و پاگیر در حوزه سرمایه گذاری و تولید را رسالت مهم فعالین حوزه اقتصادی کشور برشمرد و گفت: رشد اقتصاد در کشور عزم ملی را می‌طلبد تا با حرکت در مسیر ترمیم اقتصاد کشور زمینه تحقق حماسه اقتصادی را فراهم کند.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اثر تزاحمی بخش‌های مختلف اقتصادی نسبت به همدیگر، برای تولید کنندگان نفس گیر است، اضافه کرد: باید شرایط مناسب برای سرمایه گذاری و تولید فراهم آید که دولت تدبیر و امید در این راستا گام‌های بسیاری برداشته و در تلاش است این روند را سریع نماید.

وی در پایان با بیان میزان بالای نقدینگی در جامعه و تلاش دولت برای کنترل آن نیز گفت: این مسئله هیچ تناقضی با سیاست‌های تولیدی دولت نداشته و دولت در تلاش است نقدینگی را به سمت کسب و کار هدایت کند.

در بخش دیگری از این مراسم یوسفی فرماندار شهرستان خدابنده و حجت‌الاسلام طالبی امام جمعه شهر قیدار به سخنرانی پرداختند.

پخش کلیپ با موضوع حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، برگزاری نشست علمی و تخصصی و بررسی مولفه‌های حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های جانبی همایش حماسه اقتصادی به همت دانشگاه پیام نور مرکز قیدار بود که با حضور محمدی معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی، اساتید و نخبگان شهرستان برگزار شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز