خبرگزاری کار ایران

همزمان با ۱۳ آبان در سراسر ایران؛

زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان زنجان به صدا درآمد

زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان زنجان به صدا درآمد
کد خبر : ۱۱۷۹۹۶

همزمان با روز ۱۳ آبان زنگ استکبار ستیزی به دست امام جمعه زنجان در دبیرستان دخترانه شاهد ایمان زنجان به صدا درآمد.

ایلنا: نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در مراسم ۱۳ آبان، با اشاره به اینکه حس آزادی و آزاد زندگی کردن در فطرت انسان‌ها وجود دارد، اظهار داشت: بشر از سلطه و استثمار متنفر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی امروز همزمان به استکبار ستیزی در زنجان، با اشاره به اینکه انسان‌ها جوامع را تشکیل می‌دهند و هر دولتی دوست دارد تا سرنوشت خودش را تعیین کند، ادامه داد: در قرآن کریم نیز تحقیر انسان‌ها در بعد فردی و اجتماعی نادرست است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به تاریخ پرفراز و نشیب ایران قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و با یادآوری اینکه همواره شاهد دخالت‌ها و سلطه انگلیس و آمریکا در کشور بودیم، افزود: این دخالت‌ها موجب عقب ماندگی جبران ناپذیری برای ایران شده است.

وی به سلطه سیاسی انگیس بر کشورمان اشاره کرد و گفت: آمریکا نیز پس از انگلیس به عنوان قدرت جهانی غرب و به بهانه‌های مختلف در امورات کشور ایران دخالت می‌کرد.

امام جمعه زنجان تشکیل دولت مصدق را یکی از دخالت‌های آمریکا در امور سیاسی کشور ایران عنوان کرد و افزود: این دولت با موافقت آمریکا تشکیل شد و در کودتایی بر علیه این دولت که از سوی آمریکا شکل گرفته بود ناکام شد.

حجت الاسلام خاتمی به دوران سلطنت محمد رضا پهلوی در ایران اشاره کرد و با بیان اینکه نگاه آمریکا نگاهی مستکبرانه است، خاطرنشان ساخت: روزی که شاه قصد فرار از ایران را داشت آمریکا اجازه حضور شاه در کشورش را به نداد و زمانی که برای درمان بیماریش قصد حضور در کشور آمریکا را داشت با هواپیمایی نظامی در یکی از ایالت‌های دورافتاده آمریکا تحت درمان قرار گرفت.

امام جمعه زنجان به دخالت‌های آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: تشکیل گروهک‌های مختلف در ایران، تحمیل ۸ سال دفاع مقدس، محاصره اقتصادی و سیاسی و اجازه به عراق در استفاده از صلاح‌های شیمایی در حمله به ایران از مهم‌ترین دخالت‌های آمریکا به ایران است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان، رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنانی رسما به ایران حمله جنگ با سلاح اتمی را صادر کرد و وزیر جنگ وقت نیز در سخنانش اعلام کرد ایران باید از نقشه جغرافیایی محو شد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف ایران بار دیگر در راهپیمایی روز ۱۳ آبان به صورت گسترده حاضر شده و پاسخ محکمی به این سلطه‌ها خواهند داد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز