خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان زنجان:

حرکت در مسیر هدایت قرآن کریم جاودانگی بشر را تضمین می‌کند

حرکت در مسیر هدایت قرآن کریم جاودانگی بشر را تضمین می‌کند
کد خبر : ۱۰۸۷۵۵

دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان زنجان با تاکید بر انس و الفت با قرآن کریم گفت: جاودانگی بشر در گرو حرکت در مسیر هدایت قرآن کریم است.

ایلنا: دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان زنجان گفت: انسان در سایه همین نور و تفقد است که توانسته در طول تاریخ جاودان بماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام یوسف مصطفوی، دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان زنجان، در حاشیه جشنواره فرهنگی و آموزشی قرآن و عترت خانواده بهزیستی به خبرنگار ایلنا در زنجان گفت: در قران کریم به هدایت انسان اشاره شده است و این هدایت شامل تمام جنبه‌ها و ابعاد مختلف زندگی بشر است.

وی با اشاره به اینکه جاودانگی بشر در گرو حرکت در مسیر هدایت قرآن است، ادامه داد: به فرموده خداوند، قرآن می‌تواند تمام ابعاد زندگی انسان را تحت پوشش قرار دهد و موجب رشد و تعالی شود.

این مقام مسئول به تاریخ بشریت و هدایت انسان‌ها در سایه قرآن کریم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تنها انس و الفت با قرآن کافی نیست چرا که ما شاهد افرادی بودیم که به قرائت قرآن سرگرم بودند ولی تنوانستند از نور هدایت قرآن بهره بگیرند و گمراه شدند.

حجت الاسلام مصطفوی با تاکید بر بهره گیری از نور هدایت قرآن کریم، یادآور شد: انسان در سایه همین نور و تفقد است که توانسته در طول تاریخ جاودان بماند.

دبیر شواری فرهنگی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بشر باید بتواند از قرآن کریم آموزه‌های دینی را استخراج کند و ریشه‌های زندگی خود را بر مبنای همین آموزه‌ها بنا سازد.

وی یکی از شاخص‌های انسان رشد یافته را فردی پیشرو در امور فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: مفاهیم قرآن کریم تمام اصول اخلاقی و تربیتی بشر را در بر می‌گیرد.

دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان زنجان در پایان با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) آیات زندگی انسان‌ها را در لابه‌های قرآن بررسی می‌کردند، اظهار داشت: با استناد به آیات قرآن می‌توان فرهنگی پیشرو داشت.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز