خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

سکوت در برابر ربوده شدن دختران نیجریه‌ای شرکت در این جنایت است

سکوت در برابر ربوده شدن دختران نیجریه‌ای شرکت در این جنایت است
کد خبر : ۱۶۹۹۷۳

«انجام این گونه اقدامات پروژه‌ای برای دین گریزی نسل جوان است. / امروزه به نام دین اسلام، حق تحصیل از دختران را می‌گیرند دینی که آغازش قسم به قلم است و در اولین کلامش بشر را به خواندن و آموختن دعوت می‌کند.»

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با محکوم کردن ربودن بیش از ۲۰۰ دختر دانش آموز در نیجریه توسط گروه تروریستی بوکو حرام در چهاردهم آوریل ۲۰۱۴، گفت: سکوت در مقابل این گونه اقدامات و جنایت‌ها به منزله مشارکت در این جنایت است و باید همه کشورهای دنیا این اقدام را محکوم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در نشست همگرایی علیه تروریسم و افراط گرایی که عصر چهارشنبه با محوریت محکوم کردن ربودن ۲۰۰ دختر دانش آموز نیجریه‌ای، در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: من به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، برای محکومیت اقدام این گروه تروریستی، در این نشست شرکت کرده‌ام.

وی با اشاره به تصویب قطعنامه ائتلاف علیه خشونت و افراطی‌گری در سازمان ملل توسط رئیس جمهور گفت: بر اساس مفاد این قطعنامه هرگونه استفاده از خشونت و افراطی‌گری صرف نظر از هر انگیزه محکوم است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در این قطعنامه به نگرانی همه دولت‌ها نسبت به خشونت و افراطی‌گری به ویژه علیه زنان و کودکان اشاره شده وتمامی دولت‌ها را به مبارزه با هر نوع خشونت فراخوانده است.

مولاوردی با بیان اینکه این گونه اقدامات و جنایت‌ها به نام دین نوشته می‌شود، تصریح کرد: دین اسلام، نمی‌تواند میانه‌ای با این گونه جنایت داشته باشد. امروزه به نام دین اسلام، حق تحصیل از دختران را می‌گیرند دینی که آغازش قسم به قلم است و در اولین کلامش بشر را به خواندن و آموختن دعوت می‌کند.

وی افزود: انجام این گونه اقدامات پروژه‌ای برای دین گریزی نسل جوان است و سکوت در مقابل آن به معنای شراکت در این جنایت است.

مولاوردی ادامه داد: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به محض اطلاع از این جنایت آن را با صدور بیانیه‌ای محکوم کرد و با همکاری وزارت امور خارجه واز طریق مکاتبه با نهاد اجرایی سازمان ملل، رئیس اجرایی زنان سازمان ملل، سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی، دبیرخانه کشورهای عدم تعهد و سفارت ایران در نیجریه پیگیر آزادی این دختران است.

مولارودی افزود: همچنین در این نامه مراتب اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کرده و مطمئن هستیم که این اعتراض‌ها جرأت ظهور و بروز اقدامات بیشتر را نخواهد داد.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدواریم بشریت به زودی لذت زندگی در جهان عاری از خشونت را احساس کند.

آزادی ۲۰۰ دختر ربوده شده لویت دولت نیجریه است

در ادامه این برنامه «توکورمانی» سفیر جمهوری فدرال نیجریه در ایران نیز از ابراز همدردی و کمکهای ایران به نیجریه تشکر کرد و گفت: بر خود لازم می‌دانم به صورت ویژه از حسن روحانی رئیس جمهور ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه، نهادهای غیردولتی و معاونت زنان ریاست جمهوری تقدیر کنم.

وی افزود: دولت نیجریه اولویت خود را در حال حاضر آزادی این ۲۰۰ دختر قرار داده است و تا آنجا که در توان داشته اقدامات سریع را برای آزادی این زنان انجام داده تا به نوعی خشم خود را به گوش جهانیان برساند.

توکورمانی افزود: مجامع بین المللی، کمک‌های فکری، مادی کمک در ارائه خطوط هوایی برای آزادی این دختران به دولت نیجریه کرده‌اند. امیدواریم که به زودی شاهد بازگرداندن آن‌ها به خانواده‌هایشان باشیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز