خبرگزاری کار ایران

اولویت‌های موضوعی مورد نیاز جوانان در حوزه رسانه اعلام شد

اولویت‌های موضوعی مورد نیاز جوانان در حوزه رسانه اعلام شد
کد خبر : ۱۴۹۸۹۵

هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان طرح مبحث، تقویت و ارتقای صحیح پنج موضوع هویت، اوقات فراغت، مشارکت اجتماعی جوانان، سبک زندگی ایرانی اسلامی و تشکیل و تحکیم نهاد خانواده است.

ایلنا: معاون ساماندهی امور جوانان در دیدار با مدیران شبکه‌های رادیویی، اولویت‌های موضوعی مورد نیاز جوانان در حوزه رسانه را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، " محمود گلزاری " در نشست با مدیران شبکه‌های رادیویی گفت: پنج موضوع اصلی هویت، اوقات فراغت، مشارکت اجتماعی جوانان، سبک زندگی ایرانی اسلامی، تشکیل و تحکیم بنیان خانواده و سه موضوع طلاق، اعتیاد و خشنونت را با هدف کاهش این آسیب‌ها در دستور کار فعالیت مشترک خود با رسانه‌ها قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: صدا و سیما با توجه به ظرفیت فرهنگ سازی و طیف وسیع مخاطبان خود می‌تواند در کنار فعالیت در موضوعات مختلف، به نیاز‌ها و مسائل جوانان به صورت ویژه بپردازد. شبکه‌های مختلف بنا به وظایف و نگاه تخصصی خود در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توانند اقدامات موثری انجام دهند.

گلزاری افزود: هدف اصلی ما طرح مبحث، تقویت و ارتقای صحیح پنج موضوع هویت، اوقات فراغت، مشارکت اجتماعی جوانان، سبک زندگی ایرانی اسلامی و تشکیل و تحکیم نهاد خانواده است.

وی اظهار داشت: برای کاهش و کنترل سه آسیب اجتماعی طلاق، اعتیاد و خشنونت که سه موضوع منفی هستند نیز باید گام برداریم و این سه آسیب را در درجه اول فعالیت و برنامه ریزی قرار دهیم.

معاون ساماندهی امور جوانان با تاکید بر نقش رادیو به عنوان رسانه تاثیرگذار و محبوب جامعه گفت: با تقسیم بندی موضوعات براساس محورهای تخصصی فعالیت هر شبکه رادیویی و ایجاد اطلسی جامع در این زمینه، از تکرار و موازی کاری رسانه‌ای جلوگیری می‌شود. شبکه‌ها و گروه‌های مختلف رادیویی بخش‌های متعدد به هم پیوسته‌ای هستند که این کتاب و اطلس جامع فعالیت مشترک ما را تشکیل می‌دهند.

در این نشست مدیران شبکه‌های رادیویی جوان، ایران، فرهنگ، سلامت و خانواده به بیان دیدگاه‌ها و محورهای فعالیت‌های مشترک وزارت ورزش و جوانان و رادیو در حوزه جوانان پرداختند.

فعالیت براساس ذائقه مخاطبان جوان، ایده‌پردازی و نگاه جدید به موضوعات حوزه جوانان، برنامه سازی برمبنای نگاه کار‌شناسانه و با پشتوانه پژوهشی، بهره گیری از مهارت‌ها و فناوری‌های روز جهان در عرصه رسانه، توجه ویژه به نحوه ارائه مطالب، ایجاد جذابیت و کیفیت مناسب در انتقال پیام و تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان جوان، بهره برداری مناسب از ساختار سبک، چابک و پرشتاب رادیو در اولویت‌های موضوعی مورد نیاز حوزه جوانان و ورود و فعالیت دستگاه‌های مسئول در امور جوانان به عرصه رادیو و حرکت در مسیر رشد و تعالی جوانان از جمله موضوعاتی بود که توسط مدیران شبکه‌های رادیویی مطرح شد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز