خبرگزاری کار ایران

توضیحات وزارت آموزش و پرورش در خصوص جلسه فانی با تشکل‌های صنفی معلمان

توضیحات وزارت آموزش و پرورش در خصوص جلسه فانی با تشکل‌های صنفی معلمان
کد خبر : ۱۸۳۰۵۳

وزارت آموزش و پرورش با ارسال جوابیه ای برای خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفته وزیر آموزش و پرورش از ابتدای دوره سرپرستی ضمن تاکید بر نقش و جایگاه تشکل‌های صنفی معلمان، همواره از این تشکل‌ها به عنوان یک فرصت یاد کرده است.

وزارت آموزش و پرورش با ارسال جوابیه ای برای خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفته وزیر آموزش و پرورش از ابتدای دوره سرپرستی ضمن تاکید بر نقش و جایگاه تشکل‌های صنفی معلمان، همواره از این تشکل‌ها به عنوان یک فرصت یاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این وزارتخانه در واکنش به خبر«فانی با حالت قهر جلسه با تشکل های صنفی معلمان را ترک کرد»که در تاریخ ۹ تیر در خبرگزاری کار ایران(ایلنا) منتشر شد، تاکید کرده وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید برخلاف رویه تک صدایی گذشته و نادیده گرفتن نقش تشکل‌های مردم نهاد در دستگاه تعلیم و تربیت، به شکلی بی سابقه در مدت کوتاه عمر این دولت، چهار نشست عمومی و اختصاصی با تشکل‌های صنفی معلمان برگزار کرده است.

گفتنی است سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران در خبر یاد شده جزییات دیدار تعدادی از تشکل‌ها صنفی معلمان از جمله کانون صنفی معلمان ایران(تهران)، انجمن اسلامی معلمان و سازمان معلمان با وزیر آموزش و پرورش را تشریح کرده بود.

آنطور که در جوابیه وزارت آموزش و پرورش آمده است، نشست مورد اشاره به دعوت این وزارتخانه برگزار شده و هنگام میزبانی چنین نشستی واژه «قهر» مفهومی ندارد.

این نهاد دولتی در عین حال گفته وزیر آموزش و پرورش در این نشست از «ایجاد سازمان رفاهی معلمان و پیگیری افزایش ۲۰ درصدی حقوق معلمان ابتدایی» و «اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان» خبر داده و درخصوص بحثرتبه بندی، آمادگی خود را جهت دریافت نظرات کارشناسان و خبرگان و ارائه دیدگاه‌ها به مراکز تصیم گیر اعلام کرده است.

متن کامل جوابیه وزارت آموزش و پرورش بر اساس قانون مطبوعات در ادامه می‌آید:
۱وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید از ابتدای دوره سرپرستی با اشاره به سخنان رئیس جمهور محترم مبتنی بر حمایت از تشکل‌های مردم نهاد بر نقش و جایگاه تشکل‌های معلمی تاکید نموده و همواره از تشکل‌های صنفی با عنوان یک فرصت یاد کرده و در مصاحبه‌های مختلف به این مهم اشاره کرده است.

۲ وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید برخلاف رویه تک صدایی گذشته و بی توجهی و نامهربانی و نادیده گرفتن نقش تشکل‌های مردم نهاد در دستگاه تعلیم و تربیت به اذعان برخی حاضران در جلسه همفکری و هم اندیشی با تشکل‌های صنفی معلمان به شکلی بی سابقه در مدت کوتاه عمر این دولت فارغ از گرایشات و سلایق سیاسی چهار نشست عمومی و اختصاصی با تشکل‌های صنفی معلمان برگزار کرده است.

۳ درست بودن تشکل‌های انجمن‌های معلمی به عنوان یک اعتقاد در نزد وزیر آموزش و پرورش موجب شده تا مدیران کل استانی هم با تشکیل مجلس معلمان در برخی از استان‌ها از ظرفیت فکر و آ ندیشه جامعه فرهنگیان استفاده نمایند.

۴ نشست مورد اشاره به دعوت وزارت آموزش و پرورش صورت پذیرفته بنابراین در میزبانی چنین نشستی واژه «قهر» مفهومی ندارد ضمن آنکه تمدید زمان این نشست از یک ساعت به سه ساعت بیانگر اهتمام، توجه، علاقه و پیگیری وزیر آموزش و پرورش نسبت به مسائل ودغدغه های معلمی و تشکل‌های صنفی بوده است و با عنوان غیر واقعی «قهر» توسط مصاحبه کننده در تناقص آشکار می‌باشد.

۵ وزیر آموزش و پرورش در این نشست درخصوص مسائل معیشتی معلمان از «ایجاد سازمان رفاهی معلمان و پیگیری افزایش ۲۰ درصدی حقوق معلمان ابتدایی» و «اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان» خبر داد و درخصوص بحثرتبه بندی آمادگی خود را جهت دریافت نظرات کارشناسان و خبرگان و ارائه دیدگاه‌ها به مراکز تصیم گیر اعلام کرد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز