" جنگ شبکه " وارد بازار گیم میشود
بازی رایانهای " جنگ شبکه " از تولیدات بنیاد ملی بازیهای رایانهای برای عرضه به بازار گیم آماده شده است.
محمد پهلوان(مدیر پروژه بازی رایانهای جنگ شبکه) گفت: کار تولید این بازی به پایان رسیده و آماده عرضه به بازار است.
به گزارش یالنا؛ وی به موضوع بازی جنگ شبکه اشاره کرد و ادامه داد: این بازی یک اثر اکشن دو بعدی با فضایی مجازی بوده که با هدف آشنا کردن کاربران با تهدیدات مختلف در فضای شبکه و رایانه طراحی شده است. بازیکن در این بازی، کنترل یک نرم افزار مجازی " مدیریت متمرکز تهدیدات " را برعهده دارد که باید از فضای داخلی یک شبکه رایانهای و منابع مختلف آن در مقابل تهدیدات امنیتی موجود در شبکههای رایانهای از قبیل کرمها و ویروسها دفاع کند.
تولید کننده بازی رایانهای جنگ شبکه افزود: فضای بازی به صورت یک شبکه نمایش داده میشود و سفینه مجازی به صورت یک شکلک به وسیله ماوس روی صفحه حرکت میکند. بازیکن میتواند با استفاده از ترکیب کنترل موس و کیبرد شلیک کند.
پهلوان به شخصیت اصلی بازی رایانهای جنگ شبکه اشاره کرد و گفت: شخصیت بازی یک نرم افزار مجازی است که به شکل یک سفینه کوچک در بازی نمایش داده میشود. این سفینه توانایی حرکت در صفحه با سرعتی بالا به وسیله ماوس، شلیک به چهار جهت اصلی و چهار جهت فرعی به وسیله کلیدهای جهت یاب و انفجار کلی در روی صفحه که سبب نابودی تمام دشمنان روی صفحه میشود را دارد.
وی ادامه داد: در این بازی به ازای نابودی تعداد مشخصی از دشمنان توسط شخصیت اصلی، امکانات اضافی به صورت جایزه روی صفحه ظاهر میشود که به قابلیتهای شخصیت اصلی افزوده میشود، سپر مجازی، افزایش تعداد دفعات زندگی، تقویت سلاح و…از جوایز درنظر گرفته شده برای هرمرحله از موفقیت کاربر در انجام بازی است.
مدیر پروژه بازی رایانهای " جنگ شبکه " با بیان اینکه شخصیت بازیکن در حقیقت جایگزین نشانگر ماوس میشود، توضیح داد: این کاراکتر در ۴ جهت اصلی و فرعی به وسیله کلیدهای جهت یا WASD میتواند شلیک کند. گلوله ها به صورت مسلسل بوده و مادام که کلیدهای جهت نگه داشته شود، شلیک در آن سمت ادامه پیدا میکند.
پهلوان به محیط بازی اشاره کرد و گفت: محیط این بازی یک صفحه دو بعدی است که شخصیت اصلی روی آن به وسیله ماوس حرکت میکند. این محیط به وسیله یک دیواره محدود شده و بازیکن و دشمنان امکان خروج از این دیواره را ندارند. همچنین در بعضی از مراحل، موانع و دیوارهایی در محیط ظاهر خواهد شد که بازیکن و دشمنان قادر به عبور از آنها نخواهند بود.