جنتی در دیدار با فعالان روابط عمومی:
یک شبکه رسانهای علیه دولت شکل گرفته که کاری جز مقابله با دولت ندارد
همه باید تلاش کنیم در کشور فضای باز فرهنگی و سیاسی ایجاد شود تا همه سلایق بتوانند حرفشان را بزنند بدون اینکه تخریبی صورت گیرد و یا اینکه منافع ملی به خطر بیفتد.
جمعی از فعالان روابط عمومی با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه روابط عمومی و تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات، گفت: فعالیتهای بخش خصوصی در ارتقاء روابط عمومیهای کشور بسیار اثر گذار بوده است.
علی جنتی اضافه کرد: تشکلها و موسسات روابط عمومی میتوانند نقش بسیار ارزندهای در بالا بردن فرهنگ عمومی کشور داشته باشند بویژه امسال که سال فرهنگ است مسئولیتهای ما نیز بیشتر شده و همه باید تلاش کنند تا هویت و فرهنگ عمومی کشور تقویت شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نقش روابط عمومیها در سازمانها و موسسات دولتی افزود: روابط عمومی در همه موسسات و سازمانها وظیفه دارند مسائل و خواستههای مردم را به مسوولان منتقل کنند تا در جهت تصمیم گیری و بهینه سازی فعالیتها از این نظرات و دیدگاهها استفاده شود.
جنتی در مورد توجه ویژه به مقوله آموزش در حوزه روابط عمومی و ارتباطات گفت: دولت انتظار دارد در تقویت روابط عمومی وزارتخانهها و سازمانهای دولتی به مساله آموزش توجه ویژه شود که این امر میتواند در اصلاح رویکردها، وظایف و عملکردهای مجموعه روابط عمومیها بسیار موثر باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر برقراری ارتباطات بین المللی در این حوزه افزود: با برقراری ارتباطات بین المللی با حوزههای روابط عمومی سایر کشورها میتوان از تجربیات آنها استفاده کرد و در این بین ممکن است همکاریهای فیمابین شکل گیرد که در آینده به همکاریهای منطقهای و بین المللی منجر شود در عین حال موجب انتقال تجربیات روابط عمومی کشور به سایر کشورها میشود..
وی تصریح کرد: روابط عمومیها تلاش کنند در مجامع بین المللی حضور بیشتری پیدا کنند و دیپلماسی عمومی و فرهنگی میتواند نقش موثری در مدیریت تصویر کشور داشته باشد.
جنتی در ادامه پیرامون فعالیتهای صورت گرفته در حوزه نشر، اظهار داشت: در حوزه انتشارات کارهای ارزندهای صورت گرفته است. البته باید توجه داشته باشیم آثار قابل ترجمه زیادی در این حوزه و سایر حوزههای تخصصی وجود دارد که با ترجمه آنها میتوان به ارتقای سطح علمی روابط عمومیها کمک کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای سطح فرهنگ عمومی، روابط عمومیها میتوانند نقش اثرگذاری داشته باشند، تصریح کرد: ما در کشور با دو نگرش سروکار داریم؛ یکی نوگرایی مبتنی بر آینده نگری و درک شرایط جهانی و مسایل بین المللی است و دیگری سنت گرایی مبتنی بر حفظ وضع موجود. موسسات و تشکلهای روابط عمومی در جهت تقویت روحیه نوگرایی میتوانند کمک کنند.
وی با انتقاد از برخورد ایجابی با شبکههای اجتماعی، افزود: ما هنوز درگیر برخی مباحثپیش پا افتاده هستیم. هنوز بحثما این است که آیا از شبکههای اجتماعی میتوانیم استفاده کنیم و یا نمیتوانیم؛ در حالی که اینترنت ظرفیتهای زیادی برای ما ایجاد کرده و از فضاهای مجازی میتوانیم بهره برداریهای زیادی داشته باشیم.
جنتی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار کمک و حمایت جدی نهادهای روابط عمومی از دولت شد و تصریح کرد: متاسفانه امروز در کشور کسانی تلاش میکنند دولت را زمین بزنند و شکل گیری یک «شبکه رسانهای» در کشور برای تخزیب دولت، حکایت از همین امر دارد. نهادهای روابط عمومی با اندیشه و فکر جدید و خلاقیت باید در برابر این تحرکات روشنگری کنند و کمک به دولت برای پیشرفت کشور را وجهه همت خود قرار دهند.
وی افزود: همه باید تلاش کنیم در کشور فضای باز فرهنگی و سیاسی ایجاد شود تا همه سلایق بتوانند حرفشان را بزنند بدون اینکه تخریبی صورت گیرد و یا اینکه منافع ملی به خطر بیفتد. متاسفانه بسیاری از نقدهایی که صورت میگیرد از جنس تخریب است به طوری که یک «شبکه رسانهای بر علیه دولت» شکل گرفته که گویا هیچ کاری جز مقابله با دولت ندارد.
روابط عمومی، یک حرکت انسانی است
در ابتدای این نشست، محمدمهدی مظاهری، رئیس کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با اشاره به اهمیت این کنفرانس اظهار داشت: این کنفرانس به عنوان بزرگترین رویداد علمی روابط عمومی در کشور، نیازمند همکاری و تلاشهای بیش از پیش مسئولین و کارگزاران روابط عمومی است.
مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روابط عمومی، یک حرکت انسانی برای گسترش میان سازمان وجامعه است که محورهای اصلی آن «چگونگی ارتباط» و «نتایج ارتباط» است. چنانچه این محورها مکمل یکدیگر و در راستای تقویت یکدیگر باشند، می توانند حوزه روابط عمومی را از منظر یکپارچه بودن در سطح متعالی آشکار سازند.
نمیتوان درعصر ارتباطات از نقش روابط عمومی غافل ماند
هادی کمرئی؛ رییس انجمن متخصصان روابط عمومی نیز عنوان کرد: اگر بخواهیم در روابط عمومی و افکار عمومی تاثیرگذار باشیم، باید از تمام ظرفیتها استفاده کنیم.
وی افزود: اگر روابط عمومی کار خود را دقیق، علمی و کارشناسی شده مدیریت کند، دیگر هیچ شبکه مجازی قادر به مقابله با این نوع مدیریت نخواهد بود. بنابراین باید با تغییرات و تحولات جهان پیش رفت و مواظب بود که دچار روزمرگی نشویم.
کمرئی گفت: نمیتوان در عصر ارتباطات زیست ولی از نقش روابط عمومی درجامعه دستخوش آن همه تغییرات پرشتاب و درهم تنیده غافل ماند.
رییس انجمن متخصصان روابط عمومی تصریح کرد: جامعه امروز ایران به سوی گشودگی، حقوق مداری و مشارکت جویی هر چه بیشتر پیش می رود. دراین میان همکاری نهادهای علمی و تخصصی و سازمان های اداری و اجرایی درسطوح دولتی و غیردولتی کارساز است که در عرصه های اطلاع رسانی، تبلیغات وفرهنگ سازی، متناسب با دانش نو به مدون سازی فعالیت ها برمدار یکپارچگی، عنایت مضاعفی داشته باشند.
وی ادامه داد: ارتباط مستمر میان حلقه های زنجیره فعالیت های روابط عمومی ضرورتی گریزناپذیر است ومی توان با مدد کارشناسان و کارگزاران فعال روابط عمومی وتشریک مساعی، سطح توانایی این نهاد را در کشور به عنوان نهادی موثر و هدایت گر ارتقا داد.
گفتمان روابط عمومی شفاف و صادق باید به گفتمان ملی تبدیل شود
حسن بشیر؛ دبیر کمیته علمی کننفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت: بنظر میرسد که سخنان جنابعالی در دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران که در سال گذشته برگزار شد(۱۳۹۲) و بر روابط عمومی شفاف محور، با صداقت و به دور از تملق و گزافه گویی و دروغ تاکید گردید، تاثیرات خوبی بر فضای ارتباطی این حوزه در کشور داشته است. این گونه مسائل مربوط به روابط عمومی و پالایش کردن آن از بداخلاقیهای ارتباطی باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود. بنابراین شاید لازم باشد که هر از چند گاهی جلساتی در این زمینه برگزار کرد و به این گفتمان ملی به شکل مناسب و به دور از کلیشههای معمول دامن زد.
وی افزود: مساله دیگری که اهمیت دارد، حمایت عملی دولت از حوزه روابط عمومی و خانواده بزرگ روابط عمومی هاست. روابط عمومیها در کشور، اعم از دولتی و غیر دولتی میتوانند به کمک دولت آمده و در جهت تحقق اهداف آن بیش از پیش گام بردارند. این مساله نیازمند تعامل دو سویه دولت با روابط عمومیها به ویژه روابط عمومیهای غیردولتی است که بنظرم گاهی از روابط عمومیهای دولتی به دلیل گستردگی آنها از اهمیت خاصی برخوردار هستند.
بشیر در ادامه پیشنهاد کرد: ایجاد یک نظام حمایتی از روابط عمومی مساله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. هدف از این نظام ایجاد یک نظام دولتی که بار ناخواستهای بر دوش دولت بگذارد نیست، بلکه اتفاقا جریان مردمی حاکم بر ساختار روابط عمومی، راه درستی است که باید همچنان ادامه یابد، اما این جریان نیازمند حمایت قانونی و نظامند از طرف دولت است.
دبیر کمیته علمی کننفرانس بین المللی روابط عمومی ایران تصریح کرد: روابط عمومیها میتوانند بخوبی به مراکز اطلاع رسانی، پیام سازی و مشارکت دهی مردم در جهت تحقق اهداف نظام در سطوح مختلف باشند و گر چه هم اکنون تا آنجا که مقدور هست به وظایف خود عمل میکنند اما میتوانند با حمایت و تعامل متقابل به این همکاریها سرعت بیشتری بخشند.
قدرت روابط عمومی در اثرگذاری بر مخاطبان مغفول مانده است
محمود مختاریان استاد دانشگاه به نقش روابط عمومیها که میتوانند به عنوان بازوی اجرایی بخش فرهنگ در کنار دولت و وزارت ارشاد باشند، اشاره کرد و خواستار بسترسازی وزارت ارشاد در «به روز» شدن روابط عمومیهای کشور، آموزش روابط عمومی در سراسر کشور در دورههای کوتاهمدت - که نیاز امروز مدیران ما در این بخش است - شد.
وی با اشاره به تفکر دولت اعتدال و امید در مورد تکصدایی نبودن گفت: هماکنون ۵۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال در کشور دارای وبلاگ شخصی هستند، همچنین ۲۰ میلیون جوان ایرانی در فیسبوک فعالیت میکنند و براساس آمار ۵۰ درصد جمعیت کشور از اینترنت استفاده میکنند، با این اوصاف روابط عمومیها میتوانند با استفاده از شبکه مجازی پیام دولت اعتدال را به مخاطبان در ایران و جهان برسانند.
مختاریان تأکید کرد در ایران همچنان قدرت روابط عمومی در اثرگذاری بر مخاطبان به عنوان نقطه ارتباط مردم، رسانه و سازمان مغفول مانده است.
حرفه روابط عمومی باید در طی سالهای آتی در رده پنج شغل اول مهم کشور قرار گیرد
ناصر رزاق منش مشاور انجمن متخصصان روابط عمومی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر طرح اندیشه نو و فضای جدید در عرصه فرهنگی کشور قدردانی کرد.
وی افزود: این رویکرد که با جرات و شجاعت تمام مطرح گردیده بدون تردید تاثیر بسیار مثبتی در روابط اجتماعی داشته وخواهد داشت. همچنین نگاه بین المللی و جوامع دیگر دنیا را به ایران وایرانیان تغییر و به سمت وسوی مثبت قرهنکی گرایش داده است.
مدیر کل روابط عمومی سازمان راهداری گفت: موضوع دیگر که باید مطرح گردد این است که نگاه فعالان روابط عمومی به ویژه مدیران روابط عمومی دستگاههای دولتی و حاکمیتی به سمت وسوی شخص جنابعالی به عنوان مسئول ارشد وزارتخانهای که احساس میشود مسئولیت اصلی فرهنگی واجتماعی کشور را بر عهده دارد، میباشد.
رزاق منش در پایان گفت: بنده و همکارانم در حوزه روابط عمومی در جهت ارتقاء جایگاه سازمانی، حصول مطالبات صنفی و مسائل مشابه به جای اینکه از مجموعه شورای اطلاع رسانی دولت و یا حوزه رسانهای دولت انتظارداشته باشیم از جنابعالی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقع حمایت و پشتیبانی را داشته، با این امید که حرفه روابط عمومی در طی سالهای آتی جایگاهی همچون کشورهای توسعه یافته و در زمره پنج شغل اول مهم کشور قرار گیرد.
مسئله بازنشستگی پیش از موعد شاغلان روابط عمومی باید تسریع شود
در این نشست، محمد صرافزاده مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) گفت: تقویت و ایجاد ارتباط با نهادهای دولتی و خصوصی، مراکز تصمیم ساز و تاثیر گذار و ارتباط مردمی از عمده راهبردهای این نهاد حرفهای است.
صرافزاده پیشنهاد کرد در کشور شرکتها و موسسات روابط عمومی شکل بگیرد تا برای کارفرمایان در حوزههای مختلف کارهای روابط عمومی بطور تخصصی انجام گیرد و از این رو حمایت وزارت ارشاد را خواستار شد.
وی افزود: توجه به روابط عمومی در نهادها و موسسات خصوصی با رویکرد پاسخگوئی از ضروریات است.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران اظهار داشت: با عنایت به اینکه فعالیتهای روابط عمومی بسیار گسترده و شبانه روزی است فشار مضاعفی بر نیروهای شاغل در این حوزه وارد میشود بنابراین چندی پیش مسئله بازنشستگی پیش از موعد آن مطرح شده بود که از مقام عالی وزارت درخواست دارد که در تصویب آن تسریع نمایند.
نیازمند تغییر نگاه مدیران ارشد به روابط عمومی و تغییر فعالیت روابط عمومیها از سنت به مدرنیته هستیم
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروپارس در دیدار جمعی از فعالان روابط عمومی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حرفه روابط عمومی را کاری پر مشغله و پر استرس دانست.
میرباقری با اشاره به سابقه هشت سال کار در بخش فنی و مهندسی شرکت پتروپارس در مناطق عملیاتی خشکی و دریا، تصریح کرد: استرس و فشار کاری در آن هشت سال با وجود سختی فراوان کار در گرمای ۵۰ درجه و رطوبت ۹۰ درصد جنوب کشور و دورههای زمانی دو ماهه دور از خانواده، به اندازه دو سالی که در روابط عمومی مشغول به کار هستم نبود.
وی افزود: همکاران شاغل در روابط عمومی به دلیل آنکه در اتاق شیشهای کار میکنند و در معرض قضاوت عموم مخاطبان قرار دارند، بسیار آسیب پذیراند و از طرفی چون هیچ ابزار و اهرم قدرتی ندارند، طبیعتا مظلوم واقع شده و در داخل و خارج سازمان انگشت اتهام به سوی آنها دراز است.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروپارس با تاکید بر آنکه تنها پشتوانه روابط عمومیها، حمایت، پشتیبانی، اعتقاد و توجه سازمان و در راس آن مدیر ارشد سازمان است، خاطرنشان کرد: اگر در بدنه فنی یک اشتباهی رخ دهد، حتی اگر هزاران دلار خسارت به بار آورد، کسی متوجه نمیشود و بازتاب چندانی ندارد؛ اما اگر در روابط عمومی اشکال کوچکی بوجود بیاید و از ۱۰۰ درصد هر کاری، ۹۹ درصد آن انجام شود و فقط یک درصد باقی بماند، همه آن یک درصد کمبود را مورد بازخواست قرار داده و روابط عمومی در مقابل همه باید پاسخگو باشد.
وی تغییر نگاه مدیران ارشد را مهمترین عامل بازگشت روابط عمومی به جایگاه خود دانست و اذعان داشت: مدیران با حمایت از روابط عمومیها و بها دادن به نوع کاری که در حال انجام است، باید جایگاه مدیران روابط عمومیها را در حد مشاور و دستیار ویژه عالیترین مقام آن سازمان ارتقا دهند که این امر میتواند موجب ارتقای جایگاه روابط عمومی شده و فراگرد دو سویه انتقال پیام میان سازمان و ذی نفعان را تسهیل نماید و از رهگذر آن مزایا و منافع بسیاری دریافت گردد.
میرباقری با اشاره به ضرورت تغییر نگاه روابط عمومیها از فعالیتهای سنتی و روزمره به سمت مباحثمدرن و روز دنیا در این حوزه اظهار داشت: وظیفه روابط عمومیها خروج از پوسته ستنی و حرکت به سمت مفاهیم جدید در حوزه روابط عمومی و خلاقیت در این زمینه است.
در پی ارتقای جایگاه علمی روابط عمومیها باشیم
علیرضا مهدوی شاهرودی مشاور فرهنگی استاندار و مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با تاکید بر اینکه هدف ما اطلاع رسانی است افزود: یکی از نکات مهم در روابط عمومی آن است که در پی ارتقای جایگاه علمی خود باشیم. روشهای قدیمی دیگر پاسخگو نیست زیرا در حال پشت سرگذاشتن دوران مدرن هستیم.
وی افزود: یکپارچگی از دیگر نکات مورد اشاره است. معنا ندارد که در یک سازمان از هر طبقه آن یک صدا بلند شود و این یکپارچگی نیازمند تمرکز در اطلاع رسانی است و اگر در هر سازمان بخشهای مختلفی متولی اطلاع رسانی باشند نمیتوان به هدف رسید.
ایجاد یک تشکل فراملی در حوزه روابط عمومی الزامی است
شهاب اکبریان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جامعه نیازمند روابط عمومی حرفهای است؛ اگر بخواهیم در راستای اهداف عالی کشور گام برداریم باید این مسیر را هموار کنیم.
وی افزود: افرادی که اینجا هستند دغدغه روابط عمومی دارند و به نظر میرسد ایجاد یک تشکل فراملی در حوزه روابط عمومی که بتواند تصویر ایران را در جهان مدیریت نماید از الزامات این دوره باشد و میتواند بازوی توانمندی برای دولت تدبیر و امید باشد.
آموزش و ارتقای سطح علمی مدیران روابط عمومی غیرقابل اجتناب است
همچنین در این جلسه، مهندس قربانعلی تنگ شیر با تاکید برلزوم توجه بیشتر دولت به روابط عمومیها، گفت: در سالهای اخیر بخش خصوصی در توسعه فعالیتهای روابط عمومی نقش بسزائی داشته و به همین دلیل توجه دولت و مدیران ارشد سازمانها به روابط عمومیها بسیار ضروری به نظر میرسد.
نائب رییس انجمن متخصصان روابط عمومی افزود: ارتقاء سطح علمی مدیران روابط عمومی و همکاری صدا و سیما در معرفی توانمندیها و جایگاه روابط عمومی در معادلات اجتماعی، سیاسی و سازمانی از مواردی است که توجه ویژه میطلبد و لازم است در این زمینه با کمک دولت، برنامه ریزیهای خاصی صورت گیرد.
اظهار امیدواری رییس موسسه کارگزار روابط عمومی از پویایی حرفه و صنعت روابط عمومی در کشور
در پایان، مهدی باقریان دبیرکل کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه روابط عمومی ارائه کرد.
رییس موسسه کارگزار روابط عمومی انجام بیش از ۵۰ پروژه پژوهشی و مشاورهای، انتشار بیش از ۵۰ عنوان کتاب در حوزه روابط عمومی، برگزاری بیش از ۸۰ دوره آموزشی روابط عمومی و راه اندازی شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران با عنوان «شارا» را به عنوان مهمترین فعالیتهای این موسسه در سالهای اخیر نام برد.
وی ادامه داد: یکی از مسوولیتهای کلیدی موسسه کارگزار روابط عمومی، ارایه برنامههای آموزشی با کیفیت بالاست. کارگزاران روابط عمومی با شرکت در دورههای آموزشی دانش پذیر و دریافت اطلاعات حیاتی میتوانند در عرصه فعالیتهای حرفهای و سازمانی چهره موفقی از خود نشان دهند.
به گفته باقریان، دبیرخانه دایمی کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران تاکنون بیش از ۱۰۰ موقعیت آموزشی در حوزههای مختلف روابط عمومی در دو سطح داخلی و بین المللی فراهم آورده است.
وی در خصوص فعالیتهای موسسه کارگزار روابط عمومی در حوزه نشر گفت: تاسیس انتشارات کارگزار روابط عمومی، انتشار فصلنامه «کارگزار روابط عمومی»، دو فصلنامه «روابط عمومی الکترونیک»، نخستین سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران، انتشار نخستین «سرود روابط عمومی»، دایره المعارف روابط عمومی در دو جلد نفیس، نخستین فرهنگ جامع روابط عمومی، انتشار نخستین تمبر روابط عمومی در ایران، انتشار کتاب «استانداردهای روابط عمومی»، و… از جمله اقداماتی است که موسسه کارگزار روابط عمومی موفق به انجام آن شد.
باقریان، برگزاری نخستین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی در ایران و برگزاری ده دوره آن تا سال ۱۳۹۲، هفت دوره آموزش بین المللی برای کارگزاران روابط عمومی ایران در مالزی به عنوان نخستین دورههای آموزشی روابط عمومی ایران در خارج از کشور، نخستین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی در مالزی توسط موسسه کارگزار روابط عمومی و دانشگاه اسلامی مالزی در کوالالامپور(۱۳۹۰)، دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی در ایران، نخستین دوره آموزشی اینترنت در روابط عمومی در ایران، نخستین همایش بینالمللی روابط عمومی دو(PR ۰.۲) نخستین همایش زن و روابط عمومی و برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز تولد صنعت روابط عمومی در جهان در ایران را به عنوان فعالیتهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی در داخل و خارج کشور عنوان کرد.
بنیانگذاری جایزه، حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران، دریافت اعتبارنامه بینالمللی روابط عمومی(ARR) برای نخستین بار در ایران، دریافت نخستین جایزه روابط عمومی کشورهای اسلامی از نخست وزیر مالزی، برگزاری دومین دوره جوایز ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، پیشنهاد بنیانگذاری «نشان عالی روابط عمومی» و برگزاری نخستین دوره آن در تالار وحدت، امضای نخستین تفاهمنامه همکاری بینالمللی روابط عمومی ایران بین موسسه کارگزار روابط عمومی و کمپانی گلوبال تائیتیم(ترکیه)، امضای نخستین تفاهم نامه بین المللی با موسسه روابط عمومی مالزی، انجمن روابط عمومی اندونزی و آکادمی بازاریابی کره جنوبی، امضای تفاهم نامه دوجانبه همکاری بین موسسه کارگزار روابط عمومی و خبرگزاری رسمی مالزی «برناما» در کوالالامپور از دیگر فعالیتهای این موسسه است.
باقریان ضمن تشکر صمیمانه از استقبال و حمایتهای جدی مدیران و کارشناسان روابط عمومی از جریانهای علمی به ویژه موسسه کارگزار روابط عمومی اظهار امیدواری کرد در سالهای آتی شاهد استمرار این حمایتها و همچنین پویایی و رشد بیش از پیش حرفه و صنعت روابط عمومی در کشور باشیم.
در این جلسه جمعی دیگر از فعالان روابط عمومی در خصوص مسائل مختلف حوزه روابط عمومی گزارشی را خدمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کردند.