معاون وزیر راه و شهرسازی:
سامانه رسیدگی به درخواست استارتاپها راهاندازی میشود
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانههای رسیدگی به درخواستهای استارتاپها و شرکتهای دانشبنیان حملونقلی در شرف راهاندازی هستند، گفت: از سوی این معاونت با حدود ۵۱۱ استارتآپ و شرکت دانشبنیان حوزه حملونقل مصاحبه شده و از بین آنها نیازها و احتیاجات نزدیک به ۱۱۱ استارتآپ و شرکت دانشبنیان حملونقلی را احصا کرده است.
به گزارش ایلنا، شهرام آدمنژاد اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی ارتباط تنگاتنگی با شرکتهای دانشبنیان و استارتآپها در حوزه حملونقل دارد، در این راستا این وزارتخانه با حدود ۵۱۱ استارتآپ و شرکت دانشبنیان در حوزه حملونقل مصاحبه کرده و از بین آنها نیازها و احتیاجات نزدیک به ۱۱۱ استارتآپ و شرکت دانشبنیان حمل و نقلی را احصا کرده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر احصای احتیاجات شرکتهای دانشبنیان در مواردی نظیر «ریسک سرمایه گذاری»، «ریسک جذب نیروی انسانین، «عدم ارائه تسهیلات به این شرکتها»، «مقاومت کسب و کارهای سنتی در برابر کسب و کارهای نوین» و «جذب مشتری و بازاریابی» انجام شده است.
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اهمیت این موضوع تا حدی بود که با دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی، کارگروهی برای شتابدهی استارتآپهای این حوزه تشکیل شده است که علاوه بر رفع نیازهای خدمات و اطلاعات آنها، به این شرکتها سمت و سوی درست را به منظور تجاری شدن و رسیدن به سطح خدماتدهی در مقیاس کلان نشان میدهد.
آدم نژاد یادآور شد: هماکنون سامانههای رسیدگی به درخواستهای استارتآپها و شرکتهای دانشبنیان حمل و نقلی در شرف راهاندازی هستند تا این شرکتها بتوانند در اسرع وقت و بدون واسطه مسائل و مشکالت خود را با مسئول مربوطه مطرح کنند و مشکلات آنها در اسرع وقت مرتفع شود.
وی اظهار کرد: علاوه بر این کارگروه فوق طی جلسات منظم و متعددی که برگزار میکند سعی دارد تا با رویکرد شتابدهی این استارتآپها را در مسیر درست هدایت کند تا هرچه سریعتر به مرحله تجاری شدن برسند.
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور شرکتهای دانشبنیان در چهارمین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل و لجستیک آذرماه امسال،اظهار کرد: یکی از رکنهای اصلی این نمایشگاه استارتآپها و شرکتهای دانشبنیان هستند زیرا محوریت آنها استفاده از تکنولوژی اطلاعات (IT) و هوشمندسازی حمل و نقل است.
وی افزود: تقریباً نیمی از تلاشهای صنعت حمل و نقل کالا برای مدرنیزه شدن از سال ۱۹۹۸، با شکست همراه بوده و مشکل اینجا بود که شرکتها نمیدانستند علاوه بر تغییر تکنولوژی، باید رویه تجاری خود را نیز تغییر دهند؛ اما اکنون فعالان این حوزه، راهکارهای دیجیتالی تازهای برای بقاء در این بازار به شدت رقابتی یافتهاند، تغییرات به حدی جامع و کامل بوده که بزرگان سرمایهگذاری سیلیکون ولی، روی موفقیت روز افزون این موضوع اتفاق نظر دارند و معتقدند که استارتآپها قادر به حل مشکل صنعت حمل و نقل خواهند بود.
آدم نژاد گفت: استارتاپهای حمل و نقلی، با وجود اینکه تحت مالکیت خصوصی اداره میشوند، چنانچه در مسیر درست و مناسب هدایت شوند، میتوانند دستآوردهای مثبت بسیاری زیادی را برای دیگر ذینفعان حمل نقل نظیر جامعه، دولت و سازمانها به ارمغان بیاورند.
وی افزود: نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل بستری مناسبی برای همافزایی بین فعالان این حوزه برای مطرح کردن بیواسطه مسائل و مشکلات شرکتهای دانشبنیان با مسئولان، سرمایهگذاران، کارآفرینان، تجّار، دانشگاهیان و متخصصان حمل و نقل فراهم میکند.
آدمنژاد گفت: یکی از مهمترین مسائل موجود در بخش حمل و نقل کشور، عدم تعامل مناسب و درخور بخش خصوصی و دولتی برای رفع مسائل و مشکالت این حوزه است؛ دولت برای خود یک سری قوانین و مقرراتی دارد که ملزم به رعایت آنها بوده و سایر بهرهبرداران زیرساختهای حمل و نقلی نیز باید از آنها تبعیت کنند.