نقش فناوری اطلاعات در توسعه گردشگری در یک همایش بین المللی بررسی شد
در چهارمین همایش بین المللی بازاریابی اینترنتی، اقتصاد و گردشگری شهری، نقش بازاریابی اینترنی و فناوری اطلاعات در توسعه اقتصاد و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.
در چهارمین همایش بین المللی بازاریابی اینترنتی، اقتصاد و گردشگری شهری، نقش بازاریابی اینترنی و فناوری اطلاعات در توسعه اقتصاد و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی فر، رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در چهارمین همایش بین المللی بازاریابی اینترنتی، اقتصاد و گردشگری شهری با اشاره به پتانسیل بالای کشور برای تبدیل شدن به قطب گردشگری منطقه، گفت: ایران ظرفیت بالایی در عرصه های مختلف گردشگری دارد که برای استفاده از همه آنها نیاز به همت، همکاری و بسیج امکانات و هماهنگی بخش های مختلف داریم و در این راستا نباید از نقش محوری فناوری اطلاعات در توسعه گردشگری غافل شویم.
معاون رییس جمهوری گفت: به منظور معرفی کشور به عنوان قطب گردشگری منطقه و همچنین مبارزه با تبلیغات ناصحیح در خصوص گردشگری کشور می توان از قدرت نفوذ شبکه های اجتماعی و بازاریابی آنلاین در جذب و توسعه توریسم در صنعت گردشگری بهره برد.
براساس این گزارش تازه ترین راهکارهای مربوط به برندسازی و افزایش فروش و توسعه بازار با حضور مخاطبینی چون بازرگانان، صاحبان برند و کسب و کار، مدیران شرکت ها و سازمان های مرتبط با گردشگری و اقتصاد بررسی شد.
در این همایش که توسط شرکت کاسپید و فاوا گستر شریف برگزار شد، ۵ تن از اساتید بینالمللی بازاریابی اینترنتی تازهترین اطلاعات، تکنیکها و دستاوردهای این حوزه را با مخاطبان در میان گذاشتند.
گفتنی است در این همایش علاوه بر سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و گیل آبادی رییس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران، اساتیدی همچون کسپر زیمنسکی(Kaspar Szymanski)، مدیر وب اسپم تیم گوگل از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳، الن اورو(Alain Heureux)، رییس انجمن تجاری بازاریابی تعاملی و دیجیتالی IAB اروپا، خوزه ال تروچادو(Jose L. Truchdo)، مدیر ارشد مارکتینگ Expedia بزرگترین سایت بوکینگ هتل و بلیت در دنیا، بس ون دن بلد(Bas Van Den Beld)، مشاور مارکتینگ KLM و برنده سرچ بلاگ اروپا در سال ۲۰۱۱، کریستین. ام. هاجسون(Kristian m. Hauksson) مرد سال وب اروپا در سال ۲۰۱۴ وحمید سپید نام، پرزیدنت SEMPO درایران و رییس هیات مدیره شرکت کاسپید حضور داشتند.
لازم به ذکر است، همایش بین المللی بازاریابی اینترنتی، اقتصاد و گردشگری شهری در سال جاری در ۵ شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان، و بندرعباس برگزار شد.