مدیرعامل انجمن طرفداران ایمنی راه در گفتگو با ایلنا:
لایحه شورای عالی ایمنی راه در ابتدای مسیر از دور خارج شود
ایمنی راه یک فعالیت فرابخشی است که نیاز به هماهنگی بین سازمانها و دستگاههای ذیربط دارد همچنین باید بودجه لازم در اختیار رئیس کمیسیون ایمنی قرار گیرد و وی اختیارات فراسازمانی از جمله نظارت و بازرسی بر دستگاههای اجرایی داشته باشد.
مدیرعامل انجمن طرفداران ایمنی راه تنها کار دولت یازدهم در راستای ایمنی راه را ارسال یک لایحه به مجلس دانست و گفت: این لایحه به دلیل نداشتن طرح توجیهی اغناع کننده و ادقام ایمنی راه با حملونقل شهری و بین شهری در کمیسیون عمران رد شد که دولت پس از آن هیچ تلاش دیگری برای تنظیم مجدد این طرح نکرد و تنها کار دولت جدید در خصوص ایمنی راه را میتوان برگزاری چند جلسه تشریفاتی بیان کرد.
بهروز غروی، مدیرعامل انجمن طرفداران ایمنی راه با تاکید بر اینکه تنها کار دولت یازدهم در راستای ایمنی راه تقدیم یک لایحه نه چندان موجه به مجلس بوده است گفت: در اوایل دولت جدید لایحه شورای عالی ایمنی راه به مجلس ارائه شد که به دلیل ضعف کار کارشناسی دولت در بررسی لایحه همچنین ضعیف بودن گزارش توجیهی لایحه در کمیسیون عمران رد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه توجیه لایحه برای اغنای مجلس مهمترین بخش آن است اما صورت مساله به طور کامل تعریف نشده همچنین ادغام ایمنی جادهای با موضوع حمل و نقل شهری و بین شهری از دیگر دلایل توجیه نشدن اعضای کمیسیون عمران بود.
غروی با بیان این مطلب که حمل و نقل شهری و بین شهری دارای حاشیههای زیاد است افزود: اضافه شدن این موضوعات به لایحه شورای عالی ایمنی ضربه زد همچنین دولت بعد از رد لایحه مذکور تلاشی برای تنظیم مجدد آن نکرد و این لایحه را به فراموشی سپرد.
مدیرعامل انجمن طرفداران ایمنی راه با اشاره به اینکه اصلاح ساختار مدیریتی مهمترین موضوع در ایمنی راه محسوب میشود تصریح کرد: ایمنی راه یک فعالیت فرابخشی است که نیاز به هماهنگی بین سازمانها و دستگاههای ذیربط دارد.
وی افزود: باید بودجه لازم در اختیار رئیس کمیسیون ایمنی قرار گیرد و وی اختیارات فراسازمانی از جمله نظارت و بازرسی بر دستگاههای اجرایی داشته باشد.
غروی با اشاره به دومین کاری که دولت باید در زمینه ایمنی راه انجام میداد؛ افزود: این حوزه نیاز به مطالعات لازم دارد که دولت تنها به مشاوره و جلساتی که جنبه اجرایی دارد بسنده کرده است.