مسئول برنامهریزی اداره کل حملونقل استان تهران خبر داد:
دریافت گواهینامه استاندارد ایمنی راهها برای اولین بار
رومینا با اشاره به مهمترین برنامههای امسال در حوزه برنامهریزی و بودجه، به موضوعات آموزش حین و بدو خدمت کارکنان به میزان ۸۰ ساعت برای هر فرد و نیز جذب اعتبارات استانی به میزان حداقل ۳۰ میلیارد و ۳۰۰میلیون اشاره کرد.
مسئول برنامهریزی و بودجه اداره کل حمل و نقل و پایانههای استان تهران گفت: یکی از مهمترین اهداف کمی و کیفی در سال ۹۳ اخذ گواهینامه استاندارد ایمنی راهها برای اولین بار درسطح کشور و به صورت پایلوت در استان تهران است.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی ادارهکل راه و شهرسازی استان تهران، عارف رومینا با اشاره به مهمترین برنامههای امسال در حوزه برنامهریزی و بودجه، به موضوعات آموزش حین و بدو خدمت کارکنان به میزان ۸۰ ساعت برای هر فرد و نیز جذب اعتبارات استانی به میزان حداقل ۳۰ میلیارد و ۳۰۰میلیون اشاره کرد.
وی به تمدید گواهی نامه ایزو ۲۰۰۸-۹۰۰۱ اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اهداف کمی و کیفی در سال ۹۳ اخذ گواهینامه استاندارد ایمنی راهها برای اولین بار درسطح کشور به صورت پایلوت دراستان تهران است.
رومینا نظارت برهزینهکرد اعتبارات طرحهای تملک و جاری این اداره کل را نیز جزء وظایف برشمرد و یادآور شد: برای دستیابی به این اهداف اقداماتی نیز انجام شده که این موضوع با همکاری مشاور نرمافزار و رؤسای ادارات ذیربط خواهد بود که منجر به اصلاح و بازنگری فرآیند مربوطه خواهد شد.
وی اضافه کرد: تهیه شناسنامه آماری از اطلاعات کلی استان از طریق فرمهای آماری در حوزههای مختلف در دست تهیه است.
این مقام مسئول افزود: برگزاری جلسات منظم کمیتههای ایزو و ۵S، آموزش پرسنل و کمیسیون تحول اداری از جمله اقداماتی است که انجام شده است، برای همین منظور فرمهای نظارت بر سیستم آراستگی برای ارزیابی همه واحدها و مکانهای عمومی اداره کل تهیه و تکمیل شده و براساس آن توصیههای بهبود ارائه شده است.
رومینا بیان داشت: سیاست اجرایی توسط سازمان مرکزی درقالب ۲۰ سرفصل مشخص و ابلاغ شده است که از جمله مهمترین آنها افزایش بهرهوری از طریق گسترش فرهنگ بهرهوری، اصلاح فرآیندهای کاری و رعایت اصل مهندسی ارزش و صرفه جویی در هزینه کردن اعتبارات است.
وی درباره موضوع اصلاح فرآیندها، توجه به ۳ نکته چابک سازی، کوتاهسازی زمانی فرآیند و الکترونیکی کردن فرآیندها را ضروری دانست و افزود: هرچه فرآیند کوتاهتر و چابکتر باشد هزینه ریالی و زمانی کمتر و در نتیجه میزان رضایتمندی افزایش خواهد یافت.