خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد:

رشد ترافیک و درآمد پستی با ارایه خدمات متنوع و دارای ارزش افزوده

کد خبر : ۱۸۵۷۵۴

واعظی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه ویژه اداره کل توسعه و ایجاد سرویس‌های نوین خاطرنشان کرد: این اداره که از بخش‌های کلیدی مجموعه است با برنامه‌ریزی اصولی در جهت طراحی مناسب سرویس‌های متنوع می‌تواند افزایش رفاه عمومی کاهش هزینه‌ها، آلودگی زیست محیطی و ترافیک را موجب شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: مجموعه پست کشور باید در جهت رشد مثبت ترافیک و درآمد و برنامه ریزی برای ارایه خدمات سودآور حرکت کند.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی در جلسه بررسی عملکرد شرکت پست با تاکید بر تلاش در جهت رشد مثبت ترافیک شبکه افزود: هزینه اعتبارات باید دقیقاً بر اساس پروژه‌های کاربردی و سهم موثر آن در افزایش ترافیک و درآمد انجام پذیرد.

وی انجام مطالعات تطبیقی بین‌المللی را به منظور الگو برداری از تجارب پست‌های موفق دنیا و احصای خدمات سودآور ضروری بر شمرد و خواستار همکاری تمامی واحدها با دفتر امور پست بین الملل در این زمینه شد.

واعظی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه ویژه اداره کل توسعه و ایجاد سرویس‌های نوین خاطرنشان کرد: این اداره که از بخش‌های کلیدی مجموعه است با برنامه‌ریزی اصولی در جهت طراحی مناسب سرویس‌های متنوع می‌تواند افزایش رفاه عمومی کاهش هزینه‌ها، آلودگی زیست محیطی و ترافیک را موجب شود.

تعیین تکلیف صنادیق شخصی غیرفعال در سطح تهران و کشور، استفاده بهینه از ساختمان مرکز مکانیزه، برنامه ریزی جهت استفاده مناسب و بهینه از چاپخانه، مطالعه و امکان سنجی ایجاد دفاتر چندمنظوره در فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و مترو از دیگر محورهای مورد بحثوزیر ارتباطات در این جلسه بود.

وی با اشاره به این که نیروی انسانی سرمایه شبکه پستی که یک صنعت خدماتی است به شمار می‌رود اظهار داشت: وضعیت در آمدی کارکنان پست باید بهبود یابد و با برنامه ریزی مدون بسته های حمایتی به صورت فصلی به آن ها تعلق گیرد.

واعظی همچنین انجام آموزش های مهارت محور را بسیار مهم برشمرد و بیان داشت: باید با پرورش نیروی انسانی آموزش دیده و حرفه‌ای و گماردن در جایگاه مناسب و تخصصی خود، مجموعه را به مجموعه‌ای دانش محور تبدیل سازیم.

وزیر ارتباطات انجام تبلیغات موثر و خانه به خانه را برای معرفی سرویس‌های جدید ضروری خواند و عنوان کرد: روابط عمومی باید با فعالیتی گسترده، منسجم و برنامه ریزی شده، به طور روزانه خدمات وسرویس‌های پستی را در رسانه‌ها به عموم شناسانده و معرفی و اخبار پستی را از طریق این مجاری منتشر کند.

وی با توجه به ماهیت خدماتی شرکت افزود: باید با ابتکار و خلق ایده‌های نوین در ایام تعطیل درآمد بیشتری نسبت به دیگر روزهای هفته تزریق شبکه شود.

واعظی در ادامه بر تعامل با سازمان فناوری اطلاعات در زمینه ایجاد و تولید نرم‌افزارهای تخصصی پستی، پیگیری اجاره فضاهای موجود در اختیار وزارتخانه در سطح کشور، استفاده بهینه از امکانات ریلی و اتوبوسرانی، جانمایی هاب پستی درفرودگاه پیام در اسرع وقت، ایجاد بانک اطلاعاتی مشاغل و غیره در تمامی گشت های نامه رسانی تاکید کرد.

در این جلسه حسن زاده، مشاور وزیر و رییس هیات مدیره پست بانک، مهری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین مدیرعامل و جمعی از مدیران ستادی شرکت پست حضور داشتند.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز