کیفیت خدمات فرودگاهی امام(ره) ارزیابی میشود
برنامه ارزیابی کیفیت خدمات فرودگاهی در فرودگاه بینالمللی امامخمینی(ره) در قالب طرح ACIآغاز شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاههای کشور؛ این برنامه برای فرودگاههایی با سطح مسافر دو میلیون نفر مسافر بینالمللی در نظر گرفته شده و هدف از اجرای آن، شناسایی برترین فرودگاه در زمینه خدمات و تسهیلات فرودگاهی و همچنین مقایسه فرودگاهها با یکدیگر و ارائه راهکار جهت ارتقاء سطح خدمات و تسهیلات فرودگاهی است.
بر این اساس پس از ارزیابیهای اولیه صورت گرفته در سطوح کیفی خدمات و تسهیلات ۸ فرودگاه بینالمللی کشور در زمستان سال ۹۲، این طرح در قالب طرح و برنامه نظارتی ACI در سال ۲۰۱۴، از ۱۰ تیرماه سال جاری برای اولین بار در کشور در فرودگاه امام(ره) آغاز شده است.
این طرح با توجه به برنامه پروازهای فرودگاه امام(ره) در هر فصل برنامهریزی شده و در چهار مرحله صورت خواهد گرفت که هر مرحله به مدت ۷۰ روز اجرا خواهد شد.
از آنجا که دستیابی به سطح بالای کیفیت خدمات و تسهیلات فرودگاهی در تعیین رتبه و جایگاه هر فرودگاه در دستهبندی جهانی موثر است، از این رو بهمنظور جلب بیشتر رضایتمندی مسافران، برنامههای مختلفی از طریق نهادهای معتبر، فرودگاههای مختلف و سازمانهای مرتبط با صنعت هوانوردی منتشر و اجرایی شده است که ACI یکی از این سازمانهاست.
ACIبهعنوان یکی از معتبرترین سازمانهای بینالمللی در صنعت فرودگاهی، برنامه جامعی به نام - Airport Service Quality - ASQ تدوین و تاکنون در ۲۸۰ فرودگاه بینالمللی در ۶۰ کشور اجرا و نتایج آن را جمعآوری کرده است.