معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد
استفاده از روسازی بتنی برای اولین در آزادراه اصفهان - شیراز

با توجه به اهمیت اجرایی شدن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و برخورداری این آزادراه از شاخص های مطابق با این اهداف، اجرا و احداثآن در دستور کار و اولویت شرکت ساخت و توسعه قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل از بکارگیری روسازی بتنی برای اولین بار در کشور در آزادراه اصفهان - شیراز به دلیل گرانی قیر و کمبود منابع مالی خبر داد.
به گزارش ایلنا، علی نورزاد افزود: با توجه به اهمیت اجرایی شدن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و برخورداری این آزادراه از شاخص های مطابق با این اهداف، اجرا و احداثآن در دستور کار و اولویت شرکت ساخت و توسعه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این آزادراه حلقه ارتباطی بین شش استان مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور است کاهش آلاینده های محیطی معادل ۵ هزار و ۷۵۰ تن در سال اول بهره برداری و کاهش مصرف سوخت معادل ۱۳۶ میلیون لیتر را از مزایای بهره برداری از این آزادراه اعلام کرد و افزود: با ساخت این آزادراه شاهد تکمیل کریدور شمال - جنوب شبکه آزادراهی کشور خواهیم بود که از بندرانزلی آغاز شده و پس از عبور از تهران، اصفهان، شیراز و بندر بوشهر به عسلویه ختم خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بهره برداری آزادراه اصفهان - شیراز سهم استان فارس از آزادراهها را ۱۷ درصد افزایش میدهد، گفت: این مسیر از دامنه های زاگرس عبور خواهد کرد که همین امر موجب افزایش جاذبه های گردشگری این آزادراه با توجه به اقلیم متفاوت منطقه خواهد شد.
آزادراه اصفهان - شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر در قالب دو قطعه در دست اجراست که قطعه اول آن به طول ۱۰۵ کیلومتر از ایزدخواست - سده و قطعه دوم به طول ۱۲۰ کیلومتر از سده به شیراز در حال انجام است و از ایزدخواست - اصفهان نیز در مرحله مطالعاتی قرار دارد.