خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مطرح کرد؛

اندیشه منهای معماری فقط ساختمان‌سازی است

کد خبر : ۱۶۱۴۴۹

اگر اندیشه را ازمعماری کم کنیم، معماری تبدیل به ساختمان‌سازی خواهد شد همچنین اندیشه از یک نسل به نسل دیگر به صورت گذار وجود داشته است که امروز در معماری شهر اثری از آن دیده نمی‌شود و در کلان شهری مثل تهران به یک معضل تبدیل شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: اندیشه منهای معماری به ساختمان‌سازی تبدیل خواهد شد مسئله‌ای که در کلان شهری مثل تهران به یک معضل تبدیل شده است.

شهاب کاتوزیان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نشست خبریسومین همایش بین‌المللی معماری معاصربا اشاره به اینکه در معماری می‌توان از ۳ جدایی نام برد افزود: در ایران این سه جدایی بسیار عمیق‌تر به چشم می خورد، و آزاردهنده‌تر جلوه می‌کند.

وی اولین جدایی را گسسته شدن معماری و اندیشه دانست و ادامه داد: اگر اندیشه را ازمعماری کم کنیم، معماری تبدیل به ساختمان‌سازی خواهد شد همچنین اندیشه از یک نسل به نسل دیگر به صورت گذار وجود داشته است که امروز در معماری شهر اثری از ان دیده نمی‌شود و در کلان شهری مثل تهران به یک معضل تبدیل شده است.

کاتوزیان با اشاره به اینکه در شهرهای یزد، اصفهان و شیراز معماری و شهر یکی هستند افزود: در اصفهان نمی‌توان در خصوص شهر صحبت کرد و بازار را از آن گرفت در صورتیکه در تهران بازار به طور کل از شهر جدا است و گسست فاحشی بین معماری و شهر وجود دارد.

این کارشناس ارشد معماری سومین جدایی را به جدایی بین معماری و دنیای دیجیتال اختصاص داد و تصریح کرد: در دنیای امروز نرم‌افزارهای مختلف جایگزین معماری شدند همچنین تفکر و اندیشیدن را که اصلی‌ترین لایه معماری است از آن گرفته است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز