خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

هواپیماهای ۴ کشور خارجی در ایران تعمیر می‌شوند / آغاز ساخت هواپیمای ۵٠ نفره

هواپیماهای ۴ کشور خارجی در ایران تعمیر می‌شوند / آغاز ساخت هواپیمای ۵٠ نفره
کد خبر : ۱۲۶۹۹۰۵

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: میزبان ۴ کشور برای تعمیر هواپیماها بودیم و امروز هم کنسرسیومی با حضور کشورهای هند، چین و روسیه تشکیل می‌دهیم تا استانداردهای مورد پذیرش در این باره را تعیین کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد محمدی‌بخش در نشست خبری امروز درباره ساخت هواپیمای بومی اظهار داشت: ایده و برنامه ساخت هوایپما در داخل کشور از سال‌های گذشته وجود داشته اما با دستور رییس جمهوری در برنامه ساخت هواپیما و پلت‌فرم‌ها بازنگری‌هایی انجام می‌شود. البته ساخت هواپیماهای فوق سبک و آموزشی و از این دست پرنده‌ها به بخش خصوصی واگذار شده که در حال تولید هستند.

وی با بیان اینکه ساخت هواپیماهای خارجی در مجموعه هسا در اجرا است، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که در دنیا ساخت هواپیما توسط یک مجموعه انجام نمی‌شود بلکه چند کشور با ایجاد چند کنسرسیوم وارد ساخت هواپیما شده‌اند و در ایران هم چندین شرکت دانش‌بنیان مجموعه ای برای ساخت هواپیما ایجاد کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پلت‌فرم‌های ساخت هواپیما گفت: ٣ پلت‌فرم هواپیمای ۵٠ نفره، ٧٢ نفره و ١۵٠ نفره تعیین شده که به ترتیب به دنبال اجرای ساخت این مدل هواپیماها هستیم.

محمدی‌بخش افزود : در حال حاضر ١٧۵ فروند هواپیمای فعال در ناوگان هوایی موجود است و متوسط جابه جایی مسافران به ٣ میلیون مسافر در ماه رسیده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به اعلام آمادگی ایران برای تعمیر هواپیماها برای کشورهای خارجی  تا کنون چه تعداد هواپیمای خارجی در ایران تعمیر شده است، گفت: نه تنها دیگر هیچ هواپیمایی از ناوگان هوایی کشورمان برای تعمیر واورهال از کشور خارج نمی‌شود بلکه میزبان کشورهای خارجی برای تعمیر هواپیما بوده‌ایم.

وی افزود: میزبان ۴ کشور برای تعمیر هواپیماها بودیم و امروز هم کنسرسیومی با حضور کشورهای هند، چین و روسیه تشکیل می‌دهیم تا استانداردهای مورد پذیرش در این باره را تعیین کنیم.

محمدی‌بخش تاکید کرد: تاکنون ۶ فروند هواپیمای خارجی و تعدادی موتور متعلق به ناوگان خارجی در ایران تعمیر شده‌اند.

وی درباره قیمت نهایی بلیت هواپیمایی اربعین گفت: به طور قطع قیمت بلیت اربعین همان ۶ میلیون تومان است و علاوه بر شرکت‌های داخلی، موافقت کردیم شرکت‌های عراقی هم در انتقال زائران مشارکت داشته باشند .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره پروازهای جام جهانی اظهار داشت : در ایام جام جهانی دوحه ١٨٠٠ پرواز در روز خواهد داشت و درخواست ما این بود  پرواز از مسیر فرودگاه امام، شیراز و کیش افزایش پیدا کند و آنها هم موافقت کردند.

وی گفت: در حال حاضر به طور مساوی ٧٢ پرواز بین ایران و قطر انجام می‌شود و برای ایام جام جهانی پروازهای شاتل کیش و دوحه افزایش پیدا می‌کند.

محمدی‌بخش در پاسخ به سوال دیگر مبنی در اینکه آیا پروازهای شرکت‌های داخلی به مالزی سرگرفته می‌شود، تاکید کرد: برخی از کشورها محدودیت‌هایی را ایجاد کردند و درباره محدودیت‌های مالزی سازمان هواپیمایی و دستگاه دیپلماسی در حال پیگیری هستند اما باید توجه داشته باشند که ایران دست برتر دارد و دقیقا همان محدودیت‌ها را برای آن کشورها اعمال می‌کنیم.

همچنین در نشست خبری امروز شمس‌الدین فرزادی‌پور سرپرست شرکت هواپیمایی هما با بیان اینکه در شرایط سخت علمیات سخت حج را پشت سر گذاشتیم، اظهارداشت: با ٣۶٢ پرواز رفت و برگشت علمیات حج با کمترین تاخیر به انجام رسید.

وی با اشاره به توسعه ناوگان هوایی شرکت هما تاکید کرد: چه با برجام چه بی‌برجام توسعه ناوگان هوایی ایران ایر هدف اصلی ما است چرا که تنها راه ارایه خدمات مناسب و پیشگیری از سوانح هوایی، تقویت ناوگان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز