بدهی ۴۵۰۰ میلیارد ریالی مخابرات به زیرساخت
شرکت مخابرات ایران وگروه شرکتهای مخابرات استانها، شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) سازمان صدا و سیما، شرکت های PAP نیروهای مسلح، دیگراپراتور های مخابراتی از جمله مشتریان عمده این شرکت هستند که از میان آنها شرکت مخابرات ایران و همراه اول بیشترین بدهی را به شرکت ارتباطات زیرساخت دارند.
شرکت ارتباطات زیرساخت از بدهی ۴۵۰۰ میلیارد ریالی مخابرات و همراه اول به این شرکت و امتناع از تحویل املاک و تجهیزات خبر داد.
به گزارش ایلنا، مجیدخباز معاون جدید توسعه مدیریت و منابع شرکت ارتباطات زیرساخت در تشریح برنامههای جدید خود اعلام کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت بر اساس برنامهها و اهداف تبیین شده مطابق با اسناد بالادستی از جمله برنامه ۵ ساله پنجم و سند چشم انداز ۲۰ ساله مکلف به اجرای پروژهها و برنامههای تعیین شده به عنوان متولی طراحی، اجرا و نگهداری شبکه مادر مخابراتی و ارتباطی کشور است.
خباز با اشاره به میزان بدهی قابل توجه ۴۵۰۰میلیارد ریالی شرکت مخابرات ایران و همراه اول به شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: هنگامی که مشتریان شرکت مخابرات ایران در پرداخت بدهیهای خود تاخیر می کنند آن شرکت فورا ارتباط مشتریان خودرا قطع و علاوه بر جریمه حتی هزینه قطع و وصل مجدد را از آنها مطالبه میکند و تا بدهی خود را نپردازند، ارتباط آنها را برقرار نمی کند، در حالی که شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن احترام به مشتریان خود تاکنون هیچ گاه با مشتریانش این گونه رفتار نکرده است.
وی با اشاره به این نکته که بقای شرکت ارتباطات زیرساخت همانند سازمان های اقتصادی دیگر نیازمند منابع مختلف از جمله منابع مالی است، افزود: قطعا برای تامین منابع مالی جهت ارایه این خدمات نیازمند پرداخت به موقع صورت حسابها و بدهیها توسط مشتریانی است که از خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت بهرمند هستند و بدحسابی و عدم پرداخت هزینه خدمات دریافت شده از سوی مشتریان اجرای این پروژه ها و طرح ها را دچار وقفه می کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص مشتریان عمده شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شرکت مخابرات ایران وگروه شرکتهای مخابرات استانها، شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) سازمان صدا و سیما، شرکت های PAP نیروهای مسلح، دیگراپراتور های مخابراتی از جمله مشتریان عمده این شرکت هستند که از میان آنها شرکت مخابرات ایران و همراه اول بیشترین بدهی را به شرکت ارتباطات زیرساخت دارند.
وی با اشاره به این نکته که شرکت ارتباطات زیرساخت اهتمام ویژهای به شفاف سازی عاملات مالی و فنی خود با مشتریانش دارد، تصریح کرد: در جلساتی که طی چند سال اخیر بیش از ۲۰ جلسه با مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و همراه اول داشته ایم که تمامی مستندات و توافقات و صورتجلسه های آن موجود است و در نهایت تلاش شده است هیچ ابهامی در این تعاملات باقی نماند در مقابل ما از شرکت مخابرات ایران و همراه اول به عنوان عمده ترین مشتریان این شرکت انتظار داریم با پرداخت به موقع مطالبات شرکت ارتباطات زیرساخت، مشکلی برای تامین منابع مالی پروژه های حاکمیتی این شرکت، فراهم نکنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: این اپراتورها که هرسال از عملکرد مطلوب و برخورداری از درآمد های قابل توجه سالانه شادمان می شوند قانونا بایستی حق السهم استفاده از شبکه مادر مخابراتی و مراکز زیرساخت انتقال ترافیک را به موقع پرداخت کنند.
وی در بخش دیگری به تلاش شرکت ارتباطات زیرساخت برای حل اختلافات و مغایرت ها در خصوص املاک و تجهیزات اشاره کرد و گفت: شرکت مخابرات ایران پس از واگذاری به بخش خصوصی از واگذاری بخشی از املاک، ساختمان ها و تجهیزاتی که بر ضوابط تعیین شده می بایست در حوزه حاکمیت و شرکت ارتباطات زیرساخت باقی می ماند، خودداری کرده است.