خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ساخت:

معماری راه درساخت زیربناهای حمل ونقل در اولویت قراردارد

معماری راه درساخت زیربناهای حمل ونقل در اولویت قراردارد
کد خبر : ۲۳۹۹۱۴

علاوه بر ویژگی های فنی، جاذبه های معماری مسیر یا همان منظر راه نیز باید در ساخت انواع راه ها مورد توجه قرار گیرد که این مساله در ساخت آزادراه حرم تا حرم و حتی پس از افتتاح این مسیر نیز در این مسیر لحاظ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: علاوه بر ویژگی های فنی، جاذبه های معماری مسیر یا همان منظر راه نیز باید در ساخت انواع راه ها مورد توجه قرار گیرد که این مساله در ساخت آزادراه حرم تا حرم و حتی پس از افتتاح این مسیر نیز در این مسیر لحاظ خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازید از آزاد راه حرم تا حرم، افزود: رویکرد وزارت راه و شهرسازی بر مدار مسئولیت اجتماعی در توسعه زیرساخت ها متمرکز است و در همین راستا درنظر گرفتن موضوعات فرهنگی و اجتماعی اعم از محلی و ملی در ساخت راه ها در دستور کار قرار دارد.

وی بحثمنظر یا معماری راه را در همین راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: توجه به منظر راه به معنای رعایت ویژگی های خاص معماری، فرهنگی و زیست محیطی هر منطقه در ساخت انواع راه ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از این پس در آزادراه حرم تا حرم منظر راه در ساخت تونل ها، پل ها، پمپ بنزین ها، مجتمع های گردشگری، گاردریل ها، تقاطع ها، خط کشی ها و روشنایی ها مدنظر قرار گیرند.

وی ادامه داد: توجه به معماری ایرانی و اسلامی با درنظر گرفتن ویژگی های محیطی و جغرافیایی و فرهنگی هر منطقه علاوه بر افزودن بر جاذبه های راه، سبب تطابق راه های هر منطقه با شرایط آن و شناسنامه دار شدن راه ها به لحاظ معماری و تمایز آنها از یکدیگر می شود.

نورزاد یادآور شد: در پروژه حرم تا حرم بافت کویری و وجود کاروانسراها و بکارگیری شاخص های آن می تواند در مجتمع های خدماتی و رفاهی ملاک عمل قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تهیه منظر راه برای پروژه های ملی را در دستور کار دانست و گفت: در آزادراه حرم تا حرم به عنوان اولین پروژه منظر راه مورد توجه قرار گرفته است و این مساله پس از افتتاح پروژه نیز در ساخت سایر ابنیه آزادراه مورد توجه خواهد بود.

نورزاد توجه به معماری راه را در ایران دارای قدمت دیرینه عنوان و اضافه کرد: می توان با تکیه بر تجربه دیرینه در معماری و هنرمندی ایرانیان در معماری راه که سبب به یادگار ماندن بناهای برجسته ای در مسیرهای مواصلاتی بالاخص در احداثپل های قدیم شده است، تمایز و برجستگی را به راه های کشور به لحاظ معماری وارد کرد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز