احمدیزاده در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل:
شرکتهای وابسته به شهرداری توان رقابت از ما را گرفتهاند
باید دید بودجههای حمل و نقلی به کجا اختصاص داده شده و این اختلاسهایی که انجام شده چقدر با بودجههایی که به دست رانندگان نرسیده ارتباطی دارد؟
نماینده شرکتهای باری در خانه حمل و نقل با بیان اینکه از سرمایهگذاری در حوزه حمل ونقل باری جادهای دلسرد شدهایم گفت: شرکتهای باری حمل و نقل خصوصی توان رقابت با شرکتهای دولتی مانند بادپا را ندارد.
احمدیزاده در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل با بیان اینکه قرار نبود قیمت لاستیک و ناوگان افزایش قیمت اینچنین داشته باشد گفت: در حالی که همه هزینهها افزایش یافت دولت هیچ تسهیلاتی به رانندگان نداد.
وی تاکید کرد: در حالی که دولت این قدر از صرفهجویی در مصرف سوخت حرف میزند و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی میکند با نوسازی ناوگان میتواند سریعتر به این هدف برسد.
وی ادامه داد: باید ببینیم بودجههای حمل و نقلی به کجا اختصاص داده شده و این اختلاسهایی که انجام شده چقدر با بودجههایی که به دست رانندگان نرسیده ارتباطی دارد.
وی در خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش خصوصی از سرمایهگذاری و ورود به این حوزه دلسرد شده است و چنان از ریشه ضربه خوردهایم که دیگر انگیزهای برای ادامه فعالیتها نداریم.
وی با تاکید بر اینکه شرکتهای خصولتی و سازمانهای مرتبط با بخش حمل و نقل که عملکرد موازی دارند رقابت را از ما گرفتهاند گفت: شاید منافع برخی از دوستان در بخشهای دولتی و خصولتی این است که اعتبارات به دست ما نرسد ودخالتهای شهرداری در بخش حمل و نقل مانند راه اندازی شرکت بادپا رقابت را از شرکتهای باری گرفتهاند و ما توان رقابت با این شرکتهای دولتی را نداریم.
وی ادامه داد: دولت از طرفی اصرار به نوسازی ناوگان باری دارد از طرفی دیگر عوارض و مالیات بسیار سنگینی برای ماشینآلات سنگین در نظر گرفته است. همچنین بخش باری مشمول مالیات بر ارزش افزوده شده که واقعا هزینههای زیادی روی دستمان گذاشته است.