یک فعال حمل و نقل در گفتگو با ایلنا:
نظارتی بر استاندارد لوازم یدکی اتوبوس های مسافربری وجود ندارد
بهترین راهکار برای مقابله با وضع موجود بازار ایجاد فروشگاه های معتبر در راستای فروش لوازم یدکی و قطعات فابریک و استاندارد به مصرفکنندگان است.
یک فعال حوزه حمل و نقل با بیان اینکه " فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سنگین تعهدی در قبال محصولات خود قبول نمیکنند " گفت: این امر به معنای نبود نظارت بر استاندارد لوازم یدکی موجود در بازار و در نتیجه کاهش ایمنی سفر با اتوبوسهاست.
محمد سیاوشی در گفتوگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به معضلات پیرامون حمل و نقل جادهای در بخش مسافربری به ویژه اتوبوس های مسافربری برون شهری اظهار داشت: قطعات و لوازم یدکی ناوگان مسافری موجود در بازار ایران استاندارد نیست و بر اساس شواهد عینی تابلوهایی از سوی فروشندگان این لوازم مبنی بر عدم تعهد در قبال کالای فروخته نصب شده است که نشان از عدم نظارت بر استاندارد و کنترل فروش این لوازم دارد.
وی افزود: بهترین راهکار برای مقابله با وضع موجود بازار ایجاد فروشگاه های معتبر در راستای فروش لوازم یدکی و قطعات فابریک و استاندارد به مصرفکنندگان است.
این کارشناس حوزه حمل و نقل با توجه به نحوه عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین تصریح کرد: به دلیل مشارکت بخش خصوصی، مراکز معاینه فنی در حال حاضر به بنگاه های اقتصادی شخصی تبدیل شدهاند و ما در مواردی حتی شاهد فروش تلفنی برگه معاینه فنی خودرو هستیم.
سیاوشی در پایان خاطرنشان کرد: برای افزایش ضریب ایمنی در سفر با حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسها باید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در رفع نقاط حادثهخیز، شرکت های تولیدکننده اتوبوس مسافربری در تولید خودروهای ایمن، پلیس راهنمایی و رانندگی در صدور گواهینامه برای رانندگان، وزارت بهداشت و درمان برای صدور کارت سلامت رانندگان به یک وحدت رویه برسند.