خبرگزاری کار ایران

شبکه ریلی نقاب - اسفراین به بجنورد می رسد

شبکه ریلی نقاب - اسفراین به بجنورد می رسد
کد خبر : ۲۲۱۴۴۴

با رسیدن، راه آهن نقاب - اسفراین به بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی نیز به شبکه ریلی کشوری متصل شده و مبادلات تجاری و مسافری از این طریق نیز در این منطقه رونق خواهد گرفت.

استاندار خراسان شمالی گفت: وزارت راه و شهرسازی با امتداد راه آهن آنتنی نقاب - اسفراین تا شهر بجنورد، مرکز این استان موافقت کرده است.

به گزارش ایلنا، ' سیدعلی اکبر پرویزی ' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با پایان اجرای مرحله نخست راه آهن نقاب - اسفراین تا پایان امسال، عملیات اجرایی این پروژه ریلی به سوی بجنورد نیز آغاز می شود.

وی اضافه کرد: طرح مطالعات تکمیلی راه آهن نقاب - اسفراین - بجنورد انجام شده و نشانه گذاری مسیر انتخابی نیز اکنون در دست اجراست.

پرویزی گفت: با رسیدن، راه آهن نقاب - اسفراین به بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی نیز به شبکه ریلی کشوری متصل شده و مبادلات تجاری و مسافری از این طریق نیز در این منطقه رونق خواهد گرفت.

اجرای پروژه راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان منوط به اصلاح قرارداد

پرویزی در مورد عملیات اجرایی راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان گفت: در قانون بودجه سال جاری اعتباری برای اجرای این پروژه دیده شده و این پروژه ملی نیز آماده اجراست.

استاندار خراسان شمالی افزود: البته دستگاه های نظارتی همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به یک جانبه بودن قرارداد این پروژه ملی با فاینانسر خارجی ایراد گرفته اند که باید این قرارداد یک طرفه اصلاح شود.

پرویزی اظهار کرد: قرارداد با فاینانسر خارجی در بدترین شرایط ممکن بسته شده و در آن حق فسخ قرارداد به صورت یک طرفه به طرف خارجی داده شده و به این معناست که وی هر زمان که خواست می تواند قرارداد را فسخ، اعتبارش را دریافت کرده و از پروژه خارج شود.

وی اضافه کرد: باید براساس گزارش دستگاه های نظارتی این بخش از قرارداد طبق قانون اصلاح شود و وزارت راه و شهرسازی نیز قرارداد را اصلاح کرده و منتظر تایید هیات دولت است.

استاندار خراسان شمالی گفت: از نظر ما این پروژه اگر که فاینانس خارجی نداشته باشد، به دلیل سوددهی می تواند از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شود.

پرویزی افزود: تا پیش از اصلاح قرارداد، عملیات اجرایی راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان آغاز نخواهد شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز