معاون وزیر راه خبر داد؛
بهرهبرداری کامل از بزرگراه رودهن - فیروزکوه - قائمشهر تا پایان سال
بزرگراه رودهن - فیروزکوه - قائمشهر به طول۱۸۷ کیلومتر تنها مسیر بزرگراهی اتصال استانهای تهران به مازندران با مشخصات هندسی استاندارد است که تاکنون ۱۵۷ کیلومتر آن دو بانده شده و گلوگاههای ۳۰ کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان سال تکمیل میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت گفت: بزرگراه رودهن - فیروزکوه - قائمشهر به طول۱۸۷ کیلومتر تنها مسیر بزرگراهی اتصال استانهای تهران به مازندران با مشخصات هندسی استاندارد است که تاکنون ۱۵۷ کیلومتر آن دو بانده شده و گلوگاههای ۳۰ کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان سال تکمیل میشود.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید از بزرگراه رودهن - فیروزکوه - قائمشهر ضمن با اهمیت خواندن مسیرهای منتهی به مناطق شمالی کشور به دلیل حجم بالای ترافیک و جاذبه های گردشگری آن اظهار داشت: این محور تنها محور ترانزیتی انتقال بار از استان مازندران و بندر امیرآباد به بخشهای مرکزی کشور و تهران است که این مسأله بر اهمیت احداثبه موقع آن افزوده است.
وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این محور حدفاصل گدوک تا قائمشهر ۷۸ درصد است که تلاش می شود تا پایان سال به طور کامل بهرهبرداری شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از موانع اصلی احداثمسیر مذکور را ارزیابی مسیر در قطعات باقی مانده عنوان کرد و گفت: محدودههای قبل از پل سفید، بالازیرآب، سرخ کلا و شیرگاه از نمونههای اصلی محدودههای مورد نظر است که جمعه مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی مسیر مورد نیاز است.
نورزاد یادآور شد: تاکنون در این طرح ۳ هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.