دبیر انجمن شرکتهای راهسازی در گفتوگو با ایلنا:
پروژههای نیمه کاره ۳۰ سال دیگر هم تمام نمیشود
کل بودجه وزارت راه و شهرسازی ۴ هزار میلیارد تومان است، حال اتمام این پروژههای نیمه تمام مشروط به اینکه هیچ پروژه جدیدی شروع نشود، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار میخواهد. از طرفی دیگر تکمیل پروژههای نیمه کاره در این شرایط شاید ۳۰ سال دیگر تمام شود.
دبیر انجمن شرکتهای راهسازی درباره اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژههای نیمه کاره راهسازی، گفت: کل بودجه وزارت راه و شهرسازی ۴ هزار میلیارد تومان است، حال اتمام این پروژههای نیمه تمام مشروط به اینکه هیچ پروژه جدیدی شروع نشود، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار میخواهد. از طرفی دیگر تکمیل پروژههای نیمه کاره در این شرایط شاید ۳۰ سال دیگر تمام شود.
علی آزاد در گفتوگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه سنگ بزرگ علامت نزدن است، گفت: پروژههای راهسازی هزینه ساخت بالایی دارد و مانند ساخت بیمارستان و مدرسه نیست که دولت بتواند آن را بدون حمایت به بخش خصوصی واگذار کند و سرمایه گذاران به تنهایی بتوانند پروژههای زیر ساختی را انجام دهند.
وی درباره تشکیل کنسرسیومی از سرمایه گذاران و پیمانکاران داخلی برای ساخت و تکمیل پروژههای نیمه تمام، اظهار کرد: پیمانکاران داخلی توانی برای تجمیع و تشکیل کنسرسیوم ندارند و نمیتوانیم با تشکیل کنسرسیوم ساخت پروژههای زیرساختی که احداثو اتمام آن با اعتبارات کلان دولتی محقق میشود را به عهده بگیریم و ایده با توجه به توان پیمانکاران داخلی اجرایی نیست.
آزاد در ادامه تاکید کرد: اعضای تیم فعلی دولت از افراد فرهیخته و متخصص کشور هستند که معتقدم این تیم سوء مدیریت ندارد اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که غول مشکلات در کشورمان بسیار بزرگ است.