با حکم سرافراز؛
عبدالملکی رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما شد
از سوابق اجرایی عبدالملکی می توان به مدیرکل پژوهش استانها و خارج از کشور(از ۱۳۸۸ تاکنون)، مدیر گروه اجتماعی شبکه خبر(۱۳۸۵۰-۱۳۸۸)، مدیر گروه اقتصاد و سیاسی شبکه خبر(۱۳۸۵-۱۳۸۸) و مدیر اطلاعات و برنامهریزی مرکز قزوین اشاره کرد.
محمد سرافراز با صدور حکمی، دکتر جعفر عبدالملکی را به سمت " رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار " صدا و سیما منصوب کرد.
به گزارش ایلنا، رئیس سازمان صداوسیما در حکم انتصاب رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار، بازتعریف سیاستگذاری در ساختار رسانهای در حوزه پژوهش و سنجش افکار، مطالعات عمیق در حوزه دین به منظور تدوین راهبردهای رسانهای، بهرهگیری از شیوههای نوین افکارسنجی، سنجش مستمر میزان اعتبار و نفوذ رسانه ملی در افکار عمومی، گردآوری منابع موردنیاز برای تولید برنامههای دینی و جریانشناسی نحلههای انحرافی را جزو وظایف اصلی مجموعه تحت امر جعفر عبدالملکی عنوان کرده است.
متن حکم رئیس رسانه ملی به شرح زیر است:
«جناب آقای جعفر عبدالملکی
نظر به مراتب تعهد و تخصص جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان رئیس " مرکز پژوهش و سنجش افکار " منصوب می شوید.
با توجه به اهمیت و نقش پژوهش و نظرسنجی و بهرهگیری از نتایج آنها در تمام زمینههای فعالیتهای رسانه، انتظار میرود با طراحی و اجرای نظام " جامع پژوهشهای رسانهای " و اتخاذ شیوهها و تدابیر مناسب، اهداف و ماموریتهای مشروحه ذیل را به نحو مطلوبی محقق کنید.
۱. بازتعریف سیاستها و ساختار رسانهای در حوزه پژوهش و سنجش افکار به منظور افزایش کارایی و اثربخشی در برنامهها و مناسبتهای سازمان؛
۲. انجام مطالعات و پژوهشهای عمیق در حوزه دین به منظور تدوین راهبردهای رسانه ای در جهت تقویت و تعمیق معرفت روشن بینانه؛
۳. اهتمام به انجام پژوهشهای کاربردی و مورد نیاز سازمان در حوزه برنامهریزیهای کلان و سالانه؛
۴. بهرهگیری از شیوههای نوین سنجش افکار و مخاطبشناسی به عنوان ابزاری برای آگاهی از آرا، نظرات و نیازهای مردم؛
۵. انجام پژوهشهای راهبردی با مطالعه جامع پدیدههای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه؛
۶. تقویت شبکه اطلاعرسانی پژوهشی و ارائه خدمات مشاورهای به برنامهسازان و برنامهریزان رسانه؛
۷. اهتمام ویژه به ایجاد سازوکار مناسب پیوند بین پژوهش و تولید و فرهنگسازی در راستای تغییر نگرش مدیران و برنامهسازان سازمان به بهرهگیری و تحقیق در تولید و توزیع پیام؛
۸. سنجش مستمر میزان اعتبار و ضریب نفوذ رسانه ملی در میان اقشار متخلف مخاطبان در جامعه و منطقه به منظور صیانت از اعتماد عمومی مردم؛
۹. تهیه و گردآوری آثار و منایع مورد نیاز برنامهسازی دینی، به ویژه در مناسبتهای مذهبی؛
۱۰. تعامل با حوزهای تولید به منظور ساماندهی چرخه تولید و توزیع پیام با بهرهگیری از یافتههای نیازسنجی، نظرسنجی از مخاطبان و اثرسنجی؛
۱۱. جریانشناسی فکری و عقیدتی و شناخت نحلههای انحرافی و ارائه راهکارهای موثر مقابله از طریق تهیه منابع روشنگر و آگاهیبخش به مدیران و برنامهسازان رسانه ملی.
ضمن آرزوی توفیق روزافزون جنابعالی در پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی)، لازم میدانم از خدمات جناب آقای صادق مقدسی در مدت تصدی ریاست مرکز تحقیقات قدردانی کنم.
محمد سرافراز - رئیس سازمان»
جعفر عبدالملکی متولد ۱۳۵۲ در قروه همدان است.
سوابق اجرایی:
- مدیرکل پژوهش استانها و خارج از کشور(۱۳۸۸ تاکنون)
- مدیر گروه اجتماعی شبکه خبر(۱۳۸۵۰-۱۳۸۸)
- مدیر گروه اقتصاد و سیاسی شبکه خبر(۱۳۸۵-۱۳۸۸)
- مدیر اطلاعات و برنامهریزی مرکز قزوین(۱۳۸۱-۱۳۸۳)
- مدیر تحقیقات و سنجش برنامهای مرکز کردستان(۱۳۷۶-۱۳۸۱)
سوابق تحصیلی:
- دکترای جامعه شناسی و مطالعات فرهنگی ایران، دانشگاه علوم و تحقیقات تهران
- کارشناسی ارشد علوم اجتماعی _ جامعه شناسی، دانشگاه تهران ۱۳۸۳
- کارشناسی پژوهشگری علوم اجتماعی، دانشگاه تبریز ۱۳۷۴