خبرگزاری کار ایران

شب شعر فارسی با حضور رئیس سازمان صدا و سیما در عشق‌‏آباد برگزار شد

شب شعر فارسی با حضور رئیس سازمان صدا و سیما در عشق‌‏آباد برگزار شد
کد خبر : ۱۱۲۶۴۵

ضرغامی در ترکمنستان گفت: در بسیاری از مواقع در دنیا دعوا و نزاع بر سر اینکه فلان شاعر فارسی‌زبان متعلق به کشور آنان و یا متعلق به ایران است، وجود دارد، اما آن چیزی که مهم است آنست که زبان فارسی آنقدر عظمت و ظرفیت دارد که این ادعا‌ها را به وجود می‌آورد.

ایلنا: شب شعر و ادب فارسی در ساختمان رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق‏‌آباد با حضور «سید عزت‌الله ضرغامی» رئیس سازمان صدا و سیمای ایران و هیئت همراه وی، سفیر و رایزن فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان و نیز فارسی‌آموزان و استادان زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه، فارسی‌آموزان محلی در سنین مختلف که در رایزنی فرهنگی کشورمان در عشق‏‌آباد مشغول تحصیل هستند حضور یافتند واشعاری را به زبان فراسی خواندند.

رئیس سازمان صدا و سیما که به ترکمنستان سفر کرده‏ در این مجلس صمیمی در سخنانی ضمن استقبال گرم از پیشرفت آموزش و تکریم زبان فارسی در ترکمنستان، گفت: زبان فارسی از ابعاد مختلف، جزء پرطرفدار‌ترین زبان‌هاست و استفاده‏‌های فراوانی دارد. وی افزود با اتکا بر همین زبان است که نه تنها شعر و ادبیات بلکه متون ما توانمندی‏‌های بالایی را ایجاد می‌‏‌کند تا انسان بتواند مفاهیم مورد نظر خود را از طریق این ابزار به طور موثری به مخاطب خود منتقل کند. وی تأکید کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری زبان فارسی یک گنجینه است و اگر کسی زبان فارسی را کشف کند به اقیانوسی از حقایق و عناصر دست پیدا خواهد کرد. ضرغامی در ادامه تصریح کرد: زبان فارسی دریچه‌ای برای رسیدن به دریایی از معرفت و خوبی‌ها و راه‌های سعادت بشر است و البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم دنیا متوجه عظمت زبان فارسی شده‌اند و بسیاری از افراد چه در میان سیاستمداران و چه در میان اهالی فرهنگ به دنبال این هستند که زبان فارسی را بیاموزند.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بزرگان زیادی همچون سعدی و حافظ و دیگر شخصیت‏‌های بزرگ در عرصه عرفان، اخلاق، جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی و سایر علوم به زبان فارسی نوشته‌اند که در واقع این زبان همچون دریایی بیکران است.

ضرغامی افزود: در بسیاری از مواقع در دنیا دعوا و نزاع بر سر اینکه فلان شاعر فارسی‌زبان متعلق به کشور آنان و یا متعلق به ایران است، وجود دارد، اما آن چیزی که مهم است آنست که زبان فارسی آنقدر عظمت و ظرفیت دارد که این ادعا‌ها را به وجود می‌آورد. وی تأکید کرد: زبان فارسی و شاعران بزرگ فارسی‌زبان متعلق به همه مردم هستند و اگر سعدی می‌‏‌گوید که «بنی آمدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند» نتیجه‌گیری فوق‏ العاده و تفکر صد درصد جهانی است.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پایان این جلسه به همه کسانی که در برنامه قرائت شعر، دکلمه، سخنرانی و لطیفه‌گویی به زبان فارسی شرکت کردند جوایزی اعطا کرد و قول داد که این برنامه و شب شعر در آینده نزدیک از شبکه‌‏های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز