غمگین مطرح کرد:
لزوم حمایت از اجرای سامانه جامع روابط کار
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: باید در اجرای طرح سامانه جامع روابط کار تمام قد در کنار هم باشیم تا تمام جامعه کارگری خوزستان در این سامانه ثبت، و آماده اجرای آن در ابتدای سال آینده شویم.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ارسلان غمگین امروز سه شنبه یکم بهمن ماه در جلسه هماهنگی احراز هویت کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار در دیدار با مدیران شرکت های بزرگ، تولید کننده و صنعتی خوزستان و تشکلات کارگری و کارفرمایی استان، اظهار کرد: یکی از وظایف ما صیانت از نیروی کار و رفع مشکلات آنها در کارگاه ها و همچنین ایجاد آرامش و حمایت از سرمایه گذاران و کارفرمایان می باشد.
وی افزود: وظیفه ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد هماهنگی و تعامل بین کارگر و کارفرما است.
غمگین با اشاره به اینکه جامعه کارگری خوزستان با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال در حوزه صنعت و تجارت جامعه هدف بسیار بزرگی دارد، عنوان کرد: باید در اجرای طرح سامانه جامع روابط کار تمام قد در کنار هم بایستیم تا تمام جامعه کارگری خوزستان در این سامانه ثبت و آماده اجرای این طرح در ابتدای سال آینده شویم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اشاره کرد: با توجه به مقررات بند (ب) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه و تکلیف دستگاههای اجرایی نسبت به الکترونیکی کردن فرآیندها و به منظور کارآمدی هرچه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعامل پذیری بین دولت و آحاد جامعه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همگام با سیاست های دولت تدبیر و امید و نظارت بیشتر بر اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار کشور اقدام به تهیه سامانه جامع روابط کار نموده است.
وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه به طور یقین تحولی شگرف در نحوه ارائه خدمات به شرکای اجتماعی ایجاد شده و گام بلندی در ارتقاء رضایتمندی شرکای اجتماعی و تکریم ارباب رجوع ایجاد میگردد. با استقرار سامانه جامع روابط کار امور مربوط به پیگیری و حسن اجرای قوانین و مقررات و نظارت دقیقتر بر عملکرد مراجع حل اختلاف در سراسر کشور بیش از پیش تسهیل می گردد.
غمگین تصریح کرد: این سامانه یکی از اساسی ترین پروژه ها با اهداف متعدد از قبیل توسعه دولت الکترونیک، ارتقاء کیفیت ارائه خدمات و افزایش رضایت جامعه هدف خواهد بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تاکید کرد: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار و فعال شدن زیر سامانه های مرتبط با آن، امور مربوط به ثبت دادخواست دادرسی و رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی، تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی، تعیین صلاحیت ایمنی پیمانکاران، بیمه بیکاری و سایر وظایف حوزه روابط کار از طریق سامانه مذکور قابل اجرا بوده که اجرای این سامانه علاوه بر محاسنی که بدان اشاره شده است، باعث کاهش هزینه های دولت و تسریع در فرآیند رسیدگی به خواستههای جامعه هدف خواهد شد.