در جلسه پیشگیری، آمادگی و مقابله با حریق مطرح شد:
اطفاء حریق در شرح وظایف هلال احمر نیست/ حاجی زاده: مشکل را برطرف کنید
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هلال احمر تیم اطفا حریق ندارد و جزو شرح وظایف آن نیست و نیروهای اعزامی برای اطفاء حریق مشمول خدمات بیمه قرار نمی گیرند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صادق سلامت در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حریق که ظهر دوشنبه ۲۷ خردادماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در بحث آتش سوزی در سطح سوم و به عنوان پشتیبان عمل می کند.
وی با اشاره به اینکه هلال احمر تیم اطفاء حریق ندارد، و این اقدام خارج از شرح وظایف ما است و اگر برای نیروهای اعزامی ما در امر امداد رسانی حادثه ای رخ دهد، بیمه تقبل نمی کند.
سلامت خاطرنشان کرد: علی رغم همه این شرایط نیروهای هلال احمر در مواقع آتش سوزی به مناطق اعزام می شوند و کمکهای لازم را انجاممی دهند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: دستور اعزام بالگرد برای حوادث غیر مترقبه به وسیله جمعیت هلال احمر خوزستان صادر می شود، اما برای موضوع آتش سوزی نیاز به دریافت مجوز از مرکز داریم که زمان بر است بهتر است در زمان وقوع حوادث دستگاه های متولی مستقیما از تهران درخواست بالگرد کنند تا زمان کمتری تلف شود.
وی از تعویض بالگرد جمعیت هلال احمر خبرداد و گفت: بالگرد جدید ظرفیت کمتر و قدرت مانور بیشتری دارد.
در ادامه جلسه، حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بر اصلاح قانون هلال احمر در امر اعزام بالگرد در حوادث آتش سوزی و گنجاندن تیم اطفاء حریق در این سازمان و در راستای اهداف روح امداد و نجات تاکید کرد و گفت: زمانیکه فرماندار تقاضای بالگرد می کند و مدیریت بحران دستور این کار را صادر می کند، هلال احمر موظف است پیگیری و تامین کند و اگر مشکلی در این چرخه وجود دارد باید برطرف شود.