شهردار بندر امام خمینی در گفت و گو با ایلنا:
۸۰ درصد ترافیک بندر امام مربوط به تردد خودروهای سنگین است
![۸۰ درصد ترافیک بندر امام مربوط به تردد خودروهای سنگین است](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/2Wt70woLAzgI/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-3nIltEJmYeuFfrGwjohJ9MP_KX6Prp9btVWjPPHRnssrcXwp7mtULg,,/241978-14.jpg)
شهردار بندر امام خمینی «ره»، با بیان اینکه ۸۰ درصد ترافیک این شهر مربوط به تردد خودروهای سنگین از مبادی صنعتی و تجاری این منطقه است، خواستار مشارکت این بخشها در ترمیم و ایجاد جاده کمربندی شد.
شهردار بندر امام خمینی «ره» گفت: ادارات و شرکتهای مسوول باید به وظیفهٔ خود در قبال رفع ترافیک این شهر، اقدام کنند.
گلمرادی در گفتگو با ایلنا گفت: دو جاده اصلی این شهر بندری، تحت تأثیر تردد خودروهای سنگین دچار نواقصی شدهاند که ضرورت دارد، دستگاههای ذینفع و ذیربط از جمله راه و شهرسازی، سریعا «نسبت به رفع نواقص موجود اقدام کنند.
شهردار بندر امام افزود: اینکه که بعضیها معتقدند که این شهرداری متولی ترمیم آسفالت این محورهای ترانزیتی است، باید بدانند که ما هرگز بار مالی این پروژهها را از شهروندان خود که فقط ۲۰درصد حجم تردد این محورها را ایجاد کردهاند، نخواهیم گرفت.
گلمرادی ادامه داد: اگر مسوولیت حفظ و نگهداری محورهای پلیس راه بندر امام تا خروجیهای شمالی این شهر به عهدهٔ شهرداری گذاشته شود، بدون شک در خصوص تردد خودروهای سنگین که بیشترین آسیبها را به آسفالت وارد میکنند، تجدید نظر خواهیم کرد.
شهردار بندر امام افزود: با توجه به اینکه جاده کمربندی به جادهای گفته میشود که در حاشیهٔ شهرها ایجاد شده تا از تردد خودروهای سنگین و عبوری به مراکز شهرها کاسته شود، نمیتوان بلوارهای آیت الله خامنهای و آیت الله طالقانی که از مرکز شهر بندر امام عبور میکنند را جاده کمربندی محسوب کرد.
گلمرادی در پایان ضمن درخواست از اداره راه و شهرسازی و ادارات و شرکتهای مبداء و مقصد خودروهای سنگین جهت اقدام در خصوص روکش آسفالت این دو بلوار اصلی گفت: اجرایی شدن جاده کمربندی غربی بندر امام از پلیس راه تا جاده آبادان، حجم وسیعی از ترافیک و تخریب آسفالت خیابانهای بندر امام را برطرف خواهد کرد.