خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی، انتظامی استانداری خوزستان:

خوزستان از امنیت مناسبی برخوردار است

کد خبر : ۲۱۸۱۰۰

معاون امنیتی، انتظامی استانداری خوزستان گفت: خوشبختانه در سطح استان امنیت مطلوب و پایداری وجود دارد و هیچگونه مساله و مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون امنیتی، انتظامی استانداری خوزستان گفت: خوشبختانه در سطح استان امنیت مطلوب و پایداری وجود دارد و هیچگونه مساله و مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، ' قدرت الله دهقان ' در نشست شورای اداری استان در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار داشت: اجرای سیاست‌های مناسب در نقاط مرزی استان، جذب مرزنشینان و ایجاد نشاط و امید برای آنها از شمالی ترین نقطه یعنی چذابه تا جنوبی ترین نقطه یعنی هندیجان از جمله کارهای خوب و امید آفرین در استان است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در تاریخ استان خوزستان، بندر شهرستان شادگان بزودی افتتاح می‌شود افزود: با این اقدام این شهرستان رونق خاصی پیدا کرده و شور و نشاط در آن ایجاد می‌شود.

دهقان تصریح کرد: هر چقدر در نقاط مرزی استان و در نقاط مختلف استان شوق و طراوت اقتصادی ایجاد کنیم بهترین کار امنیتی انجام خواهد شد و امنیت پایدار تر خواهد شد.

معاون امنیتی، انتظامی استانداری خوزستان ادامه داد: همه مسولان می توانند به نوبه خود در ایجاد امنیت تلاش کنند و با مردم و برای مردم بودن به معنی واقعی کلمه، خدمتگزاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر دستگاهها ی دولتی در ایجاد نشاط و خدمتگزاری برای مردم تلاش کنند در آفرینش امنیت، نقش خود را ایفا کرده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان دو موضوع بسیار مهم در ارتقا روز افزون امنیت ملی و توانمندی های دستگاه های امنیتی در کشور را رهبری نظام و اتصال مردم به رهبری دانست و با بیان این که امنیت اجتماعی به عنوان زیرگروه امنیت ملی اما غیر از آن است، گفت: امنیت اجتماعی، نیروی انسانی و مردم را به طور مستقیم وارد عرصه می کند؛ بنابراین هرچه بتوانیم مردم را بیشتر در این زمینه دخالت دهیم به همان نسبت امنیت اجتماعی ما افزایش می‌یابد.

سردار حسن شاهوارپور در نشست شورای اداری استان که بعد ازظهر چهارم آبان ماه در سالن جلسات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، موضوع بسیار مهم در حوزه امنیت را توجه به سوابق گذشته پر فراز و نشیب کشور و تهدیدهای صریح از سوی دشمن علیه نظام دانست و اظهارکرد: ‌شاید در برهه‌ای که بسیاری از ساز و کارهای نظام به کیفیت امروز وجود نداشت، دشمن در این اندیشه بود که در حداقل زمان نظام را ساقط کند و به طور عملی هم وارد میدان می‌شدند و اقدامات خود را در حوزه های مختلف دنبال می‌کردند.

وی یکی از عوامل رشد و تکامل روز افزون امنیت ملی با استفاده از توانمندی های بومی، از اوایل انقلاب تا کنون، را که علی رغم همه تلاش ها و توطئه های دشمن در سطح قابل قبول قرار دارد، رهبری نظام دانست و افزود: ‌ همچنین یکی از بسترهای مهم آن مردم هستند که به رهبری نظام وصل بودند. چون مبنای اتصال باورهای دینی بود و مردم امام و رهبر را باورداشتند و در تب و تاب حوادثبه سخن رهبری گوش‌ می سپردند و با تبعیت از امام چالش ها و سختی‌ها را یک به یک پشت سر می گذاشتند.

شاهوارپور موضوع امنیت اجتماعی را به عنوان زیرگروه امنیت ملی مورد دقت قرار داد و با بیان این که همه دستگاه ها به نوعی با امنیت اجتماعی مرتبط هستند، افزود: البته امنیت اجتماعی غیر از امنیت ملی است؛ زیرا امنیت ملی از بستر مردم به طور غیرمستقیم استفاده می کند اما در حوزه امنیت اجتماعی، نیروی انتظامی و بقیه دستگاه های مرتبط، مردم را به طور مستقیم وارد عرصه می کنند؛ بنابراین هرچه در این حوزه تلاش کنیم و به مردم نقش بدهیم به همان میزان می توان امنیت اجتماعی را ارتقا داد و هرچه کمتر در این زمینه کار کنیم با توجه به پیچیدگی های امروز، به ویژه بسیج شدگی دشمنان در حوزه نرم با استفاده از شبکه های اجتماعی، آن ها به سادگی می توانند از یک موضوع عادی یک مسئله امنیتی و یک جنبش اجتماعی ایجاد کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان افزود: ‌همچنین باید بسیج و ظرفیت‌های بسیج را جدی بگیریم تا بتوانیم به آنچه در حوزه امنیت اجتماعی مطلوب ما است، دست پیدا کنیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان مدیر کل اطلاعات استان در نشست شورای اداری استان گفت: به رغم توطئه های مختلف که از سوی اجانب و نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی و خصوصا در این استان صورت گرفته و می گیرد با عنایات الهی و هماهنگی کاملی که بین دستگاه های مسوول در استان وجود دارد، تسلط بسیار مطلوبی بر تحرکات معاندین نظام وجود دارد.

امامی به نقش بی بدیل مردم خوزستان و بزرگان و مشایخ و اقوام مختلف در حمایت از دستگاه اطلاعاتی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و آن را بی نظیر دانست.

وی افزود: در وزارت اطلاعات همانگونه که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری فرموده اند جلب اعتماد مردم و خدمت به آنها در اولویت اول است.

مدیر کل اطلاعات استان خاطر نشان کرد: محور حرکت در وزارت اطلاعات، طبق فرموده وزیر محترم اطلاعات، شرع، اخلاق و قانون است که به لطف خدا همه سربازان گمنام امام زمان(عج) به آن پایبند هستند.

وی مدیران دستگاههای اجرایی را مسوول صیانت از سلامت دستگاههای تحت امر خود معرفی کرد و گفت: این اداره کل در این خصوص برای هر گونه همکاری آبا مدیران مادگی کامل دارد و البته به وظایف خود نیز طبق موازین قانونی عمل خواهیم کرد.

امامی از ائمه محترم جمعه و جماعات استان که در خطبه های جمعه و تریبون های مختلف، همچنین اعضای محترم شورای تامین استان و مدیران محترم استانی، صدا و سیمای استان و مطبوعات که در یک هفته گذشته از سربازان گمنام امام زمان(عج) به همین مناسبت تجلیل کردند قدردانی نمود.

وی در پایان گزارشی از بعضی اقدامات اطلاعاتی انجام شده ارائه داد.

رییس کل دادگستری خوزستان نیز در این جلسه اظهارداشت: امروز مراجعه کردن به دادگستری، هزینه های زیادی به مراجعه کنندگان تحمیل می کند و هزینه های دفاع، کارشناسی، دادرسی، اجرای احکام و تجدید نظر خواهی از جمله موضوعات مادی هستند که در نتیجه مراجعه به دادگستری برای خواهان ها ایجاد می شود.

' محمد باقر الفت ' افزود: بهتر است از انجام اقدامات غیر قانونی پرهیز شود و به سمتی حرکت شود که به دادگستری رجوع نکنیم.

وی با تاکید بر تقویت واحدهای حقوقی گفت: کارگروههای حقوقی متشکل از حقوقدانان مجرب تشکیل شوند که از دعاوی به خوبی دفاع کرده و مانع تشکیل دعاوی و اتخاذ تصمیمات غیر قانونی شوند.

الفت ادامه داد: عدم پرداخت مطالبات زیان دیدگان توسط شرکت های بیمه ما را با یکسری پرونده با هزینه های بالا مواجه کرده است

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز