خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در روز خبرنگار:

اشکالات استان را به ما تذکر دهید

اشکالات استان را به ما تذکر دهید
کد خبر : ۱۹۳۲۴۳

می‌خواهیم رسانه‌ها جهت پیگیری مشکلات استان در کنار مسئولین قرار بگیرند.

استاندار خوزستان در آیین بزرگداشت روز خبرنگار ضمن انتقاد جدی از عدم تعامل برخی شرکت های بزرگ، از خبرنگاران خواست اشکالات استان را ابتدا به مسئولان تذکر دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در حاشیه این مراسم در گفتگو با ایلنا، با گلایه نسبت به شرایط موجود گفت: برخی اوقات نحوه اطلاع رسانی باعثایجاد تشنج در دستگاه های اجرایی استان می شود. اعلام آمار و ارقام بدون شفاف سازی در مورد دلایل و عوامل بروز آنها و یا تفکیک درست عوامل آنها افکار عمومی استان را به انحراف خواهد کشاند. برای مثال اعلام آمار سقط جنین و رتبه بندی کشوری آن بدون تفکیک عوامل ناهنجاری های وراثتی، بیماری های مادر و فرزند و عواملی شبیه به این التهاب آفرین خواهد بود.

مقتدایی با تأکید بر تأثیر کلام و قلم خبرنگاران افزود: ما می خواهیم رسانه ها جهت پیگیری مشکلات استان در کنار مسئولین قرار بگیرند. برخی از سازمان ها هستند که با وجود تحمیل کردن رنج های بزرگ نظیر آلودگی و خطرات و آسیب های زیست محیطی تمام مالیات و سوددهی خود را به پایتخت منتقل می کنند و لازم است جلوی اینگونه اقدامات گرفته شود.

وی افزود: با توجه به قدرت و تأثیر رسانه ها، بهتر است توان و انرژی آنها در جهت پیشبرد اهداف استان بسیج شود. اگر نظر و عقیده دوستان بر اصلاح است باید ضمن اشاره به ویژگیهای مثبت افراد، ابتدا مشکلات را به مسئولین منتقل کنند و زمانی که اصرار بر کار غلط ادامه پیدا کرد موضع را رسانه ای کنند.

مقتدایی گفت: مسئولین و خبرنگاران در کنار هم رسالت را بر عهده دارند و آنهم کمک به اعتلای استان و پیش بردن مردم در مسیر پیشرفت و توسعه است و همگی باید در مقابل مردم پاسخگو باشیم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه صرفا بر جنبه سرعت خبر تأکید نکنند بلکه کیفیت و ارزش محتوایی کارهای خویش را نیز مد نظر قرار دهند. هر کسی در جایگاه خود رسالتی دارد که اگر به جنبه مثبت آن عمل شود بهتر خواهد بود.

مقتدایی ادامه داد: تاثیر مطبوعات باید به گونه ای باشد که مدیران از آن استفاده کنند و اگر با رعایت احترام، هدفمند و با حساب و کتاب وارد هر مجموعه ای شویم به طور قطع خانه تکانی می شود.

وی از خبرنگاران خواست هر ماه عملکرد یکی از سازمان ها مورد تحلیل قرار گیرد تا تاثیر آن بر استان به ویژه در زمینه اشتغال مشخص شود. هیچ یک از سرمایه گذاری های ملی تاثیرگذار در استان، اگر تعلق خاطری در مردم ایجاد نکند موفق نخواهد بود.

مقتدایی بر ضرورت داشتن نگاهی باز در تحلیل عملکرد سازمان ها، شرکت های بزرگ استان، پتروشیمی ها و بویژه سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد و از خبرنگاران خواست فعالیت های این سازمان ها را تحلیل کنند که این تحلیل به مثابه خدمتی برای استان است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز