خبرگزاری کار ایران

امسال و در ۵۳ مزرعه؛

بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه بچه میگو خوزستان ذخیره‌سازی شد

بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه بچه میگو خوزستان ذخیره‌سازی شد
کد خبر : ۱۵۱۲۰۵۴

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: امسال بیش از ۱۳۰ میلیون بچه میگو در ۵۳ مزرعه پرورش میگوی استان ذخیره سازی شده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، مرتضی سوری با اشاره به فعالیت پرورش میگو در استان در سال جاری، گفت: تاکنون عملیات ذخیره سازی در مزارع پرورش میگو در سطح زیر کشت معادل ۷۸۴ هکتار انجام و بیش از ۱۳۰ میلیون بچه میگو در ۵۳ مزرعه پرورش میگوی استان ذخیره شده است ک در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۶۰ درصد رشد نشان می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه روند پرورش میگو تا اواخر شهریورماه ادامه دارد، افزود: براساس آمار‌های موجود، ۴۲ مزرعه در مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان،۴ مزرعه در مزارع منفرد آبادان، ۳ مزرعه در آب‌های نامتعارف خرمشهر و ۴ مزرعه در مجتمع ۳۹۵ هکتاری هندیجان شروع به فعالیت کردند.
 
سوری ادامه داد: مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی هندیجان دارای ۱۰ مزرعه است که پس از اجرای موفق طرح پایلوت در سال ۱۴۰۲ امسال ۴ مزرعه به زیر کشت میگو رفته و فعالیت پرورش آغاز شده است.  
 
مدیر کل شیلات خوزستان با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع بیماری AHPND در مزارع پرورش میگو در برخی استان‌های کشور، اضافه کرد: در این خصوص پرورش دهندگان خوزستانی با حساسیت بیشتر و طی نظارت جدی و بازدید‌های مشترک کارشناسان شیلات و دامپزشکی و طبق پروتکل‌های تعیین شده کمیته فنی میگو استان مراحل آماده سازی استخر‌های پرورشی را انجام دادند و امسال ۵۳ مزرعه توانستند مجوز آماده سازی جهت شروع به کار را از کمیته مشترک شیلات و دامپزشکی دریافت کنند.
 
وی یکی از اقدامات موثر استان در مقابله با شیوع این بیماری را استفاده از مراکز نرسری و نوزادگاهی بچه میگو در مزارع پرورشی عنوان کرد و گفت: امسال ۸ مرکز نرسری فعالیت می‌کند و ۳ مرکز نیز در حال ساخت است.
 
سوری گفت: با استفاده از مراکز نرسری علاوه بر کوتاه‌تر شدن دوره پرورش میگو، کاهش ریسک پرورش و اندازه مطلوب بازاری افزایش می‌یابد و در دوره نرسری پست لارو‌ها در محیط کنترل شده دوره حساس را سپری کرده و تحت کنترل و پایش بیماری قرار گرفته و پس از اطمینان، بچه میگوی سالم وارد استخر‌های پرورشی می‌شود.  
 
پرورش میگو تا اواخر شهریور ادامه دارد و برداشت میگو از اواسط شهریور ماه آغاز می‌شود.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز