خبرگزاری کار ایران

لزوم همکاری صنایع خوزستان برای عبور از اوج پیک بار مصرف برق

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۸۰۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان همکاری و تعامل بیش از پیش صنایع استان با هدف تسهیل تامین برق به ویژه در اوج مصرف را خواستار شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، محمد خانچی اظهار کرد: شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق در استان با صنایع نشست‌های مشترک برگزار کنند و در خصوص مدیریت کم‌صرف برق در تابستان ۱۴۰۳ به یک الگوی مصرف مناسب رسیده که صنایع با کمترین خسارت ناشی از قطعی برق روبه رو شوند.

وی در ادامه استفاده به انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اشاره کرد و افزود: صنایع با استفاده از ظرفیت‌های نیروگاه‌های خورشیدی و احداث آنها برای خود می‌توانند مصرفشان را مستقل و تا حدی زیادی مدیریت کنند و استفاده از دستگاه‌ها و ماشین آلات با تکنولوژی نو و مصارف برق می‌توان تا حد قابل توجه‌ای کاهش داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی در ادامه به فرهنگ سازی مصرف برق اشاره کرد و افزود: سال گذشته در خصوص بسته‌های تشویقی مصرف برق اقدامات خوبی صورت گرفت که امسال نیز در خصوص فرهنگ سازی و تشویق مصرف بهینه برق باید برنامه ریزی و اقدامات مناسبی اقدام گردد.

خانچی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه رخداد دما‌های ۴۹ و ۵۰ درجه در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بیشتر بود و شبکه برق خوزستان روز‌های بیشتری در کانال مصرف هشت تا ۹ هزار مگاوات بود، اما با اقدامات مدیریتی که به آنها و افزایش ظرفیت‌های انجام شده، پایداری شبکه برق حفظ شد.

وی با اشاره به اینکه در ایام تابستان نیاز مصرف شبکه بیش از ۱۰ هزار مگاوات بود ولی حداکثر پیک بار ۸۹۹۱ مگاوات به ثبت رسید، عنوان کرد: این میزان از مدیریت مصرف حاصل همکاری مردم در بخش خانگی که ۸۳ درصد مصرف شبکه را در اختیار دارند و تعامل و همکاری صنایع در برنامه‌های مدیریت بار (توافقنامه وزارتخانه‌های نیرو و صمت) بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان آماده‌سازی شبکه و افزایش ظرفیت پست‌ها و خطوط را از اقدامات مهم و اساسی عبور موفق از تابستان ۱۴۰۲ عنوان کرد و افزود: از مهرماه ۱۴۰۱ تا شهریور سال گذشته ۴۲ پروژه افزایش ظرفیت در شبکه انتقال و فوق توزیع برق، ایجاد ظرفیت ۳۲۲۷ مگاولت آمپری در بخش پست و ۲۱۸ کیلومتر مدار در بخش خطوط طراحی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که معادل ۱۰ درصد ظرفیت کل شبکه است.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۶ هزار و ۹۴ مگاوات است که از این میزان ظرفیت منصوبه، بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و بخش حرارتی هفت هزار و ۵۵۸ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۳۴۲ مگاوات است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز