خبرگزاری کار ایران

سرپرست کتابخانه‌های عمومی اهواز خبرداد؛

امانت ۵۶ هزار کتاب از ابتدای سال جاری

امانت ۵۶ هزار کتاب از ابتدای سال جاری
کد خبر : ۱۳۸۶۹۱۶

سرپرست کتابخانه‌های عمومی اهواز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۵۶ هزار کتاب امانت داده شده است، گفت: اعضای کتابخانه‌های اهواز می‌توانند با مراجعه به سامانه samanpl.ir و در طرح ایمک کتاب مورد نظر خود را سفارش و توسط پیک تحویل و به امانت بگیرند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امروز یکشنبه ۲۲ مردادماه خدیجه مرادی جانکی در نشست خبری ویژه روز خبرنگار با اشاره به فعال بودن ۳۰ باب کتابخانه مربوط به کتابخانه‌های عمومی و بخش مشارکتی در اهواز اظهار کرد: خوزستان در حال حاضر شاخص سوم در امانت کتاب را دارا است که در گذشته همواره در جایگاه هفتم یا هشتم قرار داشت.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۶۰ فعالیت فرهنگی توسط کتابخانه‌های عمومی اهواز برگزار شد، افزود: طبق نقشه راهی که تعیین شده در مناسبات مختلف اینگونه برنامه‌ها برگزار می‌شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی اهواز از بازدید‌های پی در پی از کتابخانه‌ها برای بررسی مشکلات خبرداد و گفت: در حال حاضر بیش از هشت هزار عضو در کتابخانه‌های اهواز داریم و از ابتدای سال حدود ۱۴ هزار عنوان کتاب به امانت داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین از طریق آموزش و پرورش برنامه‌ای تدوین شده تا دانش آموزان بتوانند در کتابخانه‌های نزدیک مدارس خود عضو شوند.

مرادی جانکی گفت: در گذشته طرح طعم‌ کتاب با روستا برگزار و طرح طعم‌ کتاب با عشایر نیز در دست انجام است و در این طرح‌ها از بزرگان روستاها برای تشویق کودکان و خردسالان به کتابخوانی استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳۲ هزار بار کتاب توسط ۲۰‌ کتابخانه به متقضیان امانت داده شده که به همراه امانت ۲۰ هزار کتاب توسط کتابخانه مرکزی به ۵۶ هزار بار امانت کتاب می‌رسد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی اهواز گفت: اعضای کتابخانه‌ها می‌توانند در طرح ایمک (ارسال یار مهربان به کتابخوان) در سامانه samanpl.ir کتاب مورد نظر خود را سفارش و با پیک به دست آن‌ها خواهد رسید و می‌توانند به مدت ۱۵ رو از آن استفاده و مجدد پیک آن را تحویل گرفته و به کتابخانه برمی‌گرداند.

وی اضافه کرد: اگر کتابی در کتابخانه‌ها نباشد ولی متقضیانی درخواست آن را کنند ما این اختیار را داریم که کتاب مورد نظر را خریداری و در اختیار کتابخوانان قرار دهیم.

مرادی جانکی افزود: در طرح خانواده نیز اگر یک خانواده پنج عضوی قصد عضویت در کتابخانه‌ها را داشته باشند سه عضو نیم بها و دو عضو رایگان خواهد بود؛ همچنین در روزهایی مانند هفته کتاب، دهه فجر، روز دانشجو و ۱۷ اسفند روز نهاد کتابخانه‌ها عضویت رایگان است.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز