خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

بلا تکلیفی کشاورزان حوزه مارون برای کشت تابستانه/یک مسئول: نوع کشت تابستانه حوزه مارون، دز و کارون هفته جاری مشخص می‌شود

بلا تکلیفی کشاورزان حوزه مارون برای کشت تابستانه/یک مسئول: نوع کشت تابستانه حوزه مارون، دز و کارون هفته جاری مشخص می‌شود
کد خبر : ۱۳۶۸۵۲۹

کشاورزان حوزه آبریز مارون خوزستان ضمن اشاره به بلاتکلیفی خود در نوع کشت تابستانه، خواستار تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری شدند. این در حالی است که معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان از تعیین نوع کشت تابستانه کشاورزان این حوزه‌ها در‌هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از خوزستان، مدیر اتاق اصناف کشاورزی شهرستان بندرماهشهر از بلاتکلیفی کشاورزان حوزه آبریز مارون در کشت تابستانه و اعتراض آن‌ها نسبت به این موضوع خبرداد و گفت: کشاورزان این حوزه خواستار کشت شلتوک و تعیین تکلیف قیمت‌ نهایی خرید تضمینی گندم هستند.

حامد یوسفی  افزود: فصل تابستان و دغدغه‌های بی پایان و هر ساله کشاورزان آغار شده و هنوز تصمیمی در خصوص نوع کشت تابستانه در این حوزه آبریز از سوی مسئولان گرفته نشده است.

 وی گفت: در سال‌های گذشته و با توجه به خشکسالی و حجم آب پشت سد مارون تکلیف کشت تابستانه از پیش مشخص شده بود و مسئولان نیز از کشاورزان خواستار کشت نکردن و یا کشت کم آب و محدود می‌شدند.

وی  اضافه کرد: خوشبختانه با وجود بارش‌های پاییز و زمستان گذشته آب ذخیره پشت سد مارون در سال جاری در وضعیت خوبی قرار داد و با گذشت یک ماه از درخواست تشکل‌های کشاورزی و کشاورزان از مسئولان تاکنون برنامه‌ای به منظور اعلام کشت تابستانه صادر نشده است.

وی درخواست کشاورزان حوزه آبریز مارون را کشت شلتوک عنوان کرد و گفت: کشاورزان اقدامات لازم برای کشت را انجام داده و منتظر سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق برای تامین آب و اقدام به کشت تابستانه هستند.

یوسفی در پایان خواستار تعیین قیمت نهایی خرید تضمینی گندم شد تا در شورای قیمت‌گذاری مشخص و مابه التفاوت به گندم‌کاران پرداخت شود.

به همین منظور تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: کشت تابستانه حوزه کرخه مشخص و جلسات کارشناسی سایر حوزه‌ها یعنی کارون، مارون و دز نیز برگزار شد.

وی افزود: طی جلسات کارشناسی و طرح موضوع در استانداری قرار شد این هفته جلسه‌ شورای کشاورزی به صورت ویژه برای تعیین تکلیف کشت تابستانه سایر حوزه‌ها برگزار و بعد از تصمیم نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خوزستان رتبه اول خرید تضمینی گندم در‌ کشور

نوروزی در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم گفت: سال گذشته گندم به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومن از کشاورزان خریداری می‌شد و در حال حاضر نیز به همین قیمت خریداری می‌شود و بعد از تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری مابه التفاوت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: خوزستان در سال جاری تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم و بیشترین پرداختی پول به کشاورزان را در کشور داشته است.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز