خبرگزاری کار ایران

برقراری بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ تماس با ۱۱۵ آبادان در طرح امداد سلامت نوروزی

برقراری بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ تماس با ۱۱۵ آبادان در طرح امداد سلامت نوروزی
کد خبر : ۱۲۱۵۰۴۰

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان از برقراری بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ تماس با ۱۱۵ آبادان و انجام بیش از ۳ هزار ۳۷۰ مأموریت فوریت‌های پزشکی در منطقه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی آبادان، سید نادر نقیبی اظهار کرد: نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی در ۲۰ روز گذشته زحمات زیادی کشیدند و خوشبختانه توانستیم خدمات خوبی را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به ۳ هزار ۳۷۶ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۲ هزار و ۷۱۴ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۶۹۶ مورد حوادث ترافیکی بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ ،۶ درصد افزایش داشته است.

نقیبی با بیان اینکه تعداد مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی ۳ شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ ، ۹۲ درصد افزایش یافته است تصریح کرد: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲۷ هزار ۵۹۲ تماس امدادخواهی با شماره ۱۱۵ اورژانس دانشگاه علوم پزشکی آبادان برقرار شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح امداد سلامت نوروزی در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان به ۹۵۹ نفر از مسافران کاروان‌های راهیان نور خدمات پزشکی ارائه شد که ۹۴۵ در محل درمان و ۱۴ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی افزود: اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه با مشارکت ۲۵۳ کارشناس فوریت‌های پزشکی، در راستای امدادرسانی به مصدومان و بیماران، در ۳۱ پایگاه شهری و جاده‌ای و ۳ ایستگاه سلامت طرح نوروزی در وردی ۳ شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان و ۳ ایستگاه سلامت طرح نوروز در یادمان‌های شهدای شلمچه، والفجر ۸ و علقمه، شرکت داشت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه در ۶ ایستگاه سلامت طرح نوروزی مستقر در ورودی‌های ۳ شهرستان و ۳ یادمان شهدا به ۳۷۹ خدمات درمانی سرپایی ارائه کرد.

وی گفت: نیروهای امدادرسان اورژانس در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان، با استفاده از ۳۱ دستگاه آمبولانس، ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۶ دستگاه موتورلانس، در تمام مدت اجرای طرح یاد شده در آماده باش کامل، قرار داشتند و به شهروندان و مسافران نوروزی امدادرسانی کردند.

نقیبی در آخر خاطرنشان کرد: با اتمام این طرح دانشگاه علوم پزشکی و به‌ویژه اورژانس پیش بیمارستانی در آینده خود را برای طرح سلامت اربعین آماده خواهد کرد تا خدمات بهتری را به زائران عزیز اربعین حسینی ارائه دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز