خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

رفع تصرف ۵۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی در خوزستان/ توسعه صنایع استان متناسب با شبکه حمل و نقل نیست

رفع تصرف ۵۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی در خوزستان/ توسعه صنایع استان متناسب با شبکه حمل و نقل نیست
کد خبر : ۱۱۵۰۶۳۳

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ضمن اعلام رفع تصرف ۵۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی در استان، گفت: توسعه صنایع خوزستان متناسب با شبکه حمل و نقل نیست.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، رضا رضایی در خصوص رفع تصرفات اراضی دولتی در استان اظهار داشت: تعداد ۳۴۱ فقره به مساحت ۵۶۳ هزار مترمربع و باارزش ۸۵۲ میلیارد تومان در سال گذشته از اراضی دولتی رفع تصرف شد.

وی گفت: ۲۸ واحد یگان حفاظت اراضی به‌منظور پیشگیری از تصرف اراضی دولتی تحت تملک در شهرستان‌ها راه‌اندازی و مستقر شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان افزود: در سال گذشته ۱۷ واحد گشت خودرویی با آرم و علائم مصوب یگان حفاظت اراضی در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش یگان حفاظت اراضی استان بیش از ۴ هزار پلاک اراضی دولتی شناسایی و راستی‌آزمایی شد.

رضایی با اشاره به همکاری دستگاه قضایی استان اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۱۲ فقره احکام قضایی (تخلیه، خلع ید و..) به مساحت ۸۳ هزار مترمربع به ارزش ۴۴ میلیارد تومان اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ضمن قدردانی از همراهی و همدلی دستگاه قضا و نیروی انتظامی در رفع تصرف اراضی استان اضافه کرد: دستگاه قضا و نیروی انتظامی همواره همکاری مؤثری با یگان حفاظت اراضی اداره کل در حفاظت از بیت‌المال داشته‌اند.

رضایی ادامه داد: از شهروندان خوزستانی می‌خواهم با مشاهده هرگونه زمین‌خواری را با شماره تلفن شبانه‌روزی ۱۶۵۶ به یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، افزود: خوزستان با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۶۴ کیلومترمربع مساحت، جزو استان‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: طول راه‌ها در خوزستان ۱۸ هزار و ۸۱۶ کیلومتر است که ۱۲ هزار و ۵۷۳ کیلومتر آن راه روستایی و ۶ هزار و ۲۴۳ کیلومتر دیگر راه اصلی است.

رضایی ادامه داد: در خوزستان ۱۳۵ کیلومتر آزادراه، هزار و ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۶۸۵ کیلومتر راه اصلی و ۲ هزار و ۲۸۶ کیلومتر راه فرعی داریم.

وی افزود: استان خوزستان دارای ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی، تجاری، بنادر، پتروشیمی، صنایع نفت و فولاد و نیشکر و... است و کالاهایی نیز از استان در حال حمل و نقل به مراکز کشور هستند. بالغ بر ۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌ها جابه‌جا می‌شود و ۱۳ تن هم از طریق شبکه ریلی حمل می‌شوند. جاده‌های ما به دلیل حجم زیاد باری که جابه‌جا می‌شود، دچار آسیب شده‌اند.

 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ضمن مقایسه وضعیت جاده‌ای استان با کشور، گفت: میزان کالاهای حمل شده در کشور، ۵۰۰ میلیون تن است. میانگین کشوری ۱۶ تن است و استان خوزستان ۴۲ میلیون تن است که نسبت به کشور بیشتر است و منجر به آسیب وارد شدن به جاده‌های استان شده است. 

رضایی در خصوص حوادث جاده‌ای خارج از شهر نیز بیان کرد: در خصوص جان‌باختگان حوادث جاده‌ای، در سال ۹۹، ۱۱ هزار نفر جان‌باخته در کشور داشتیم که در خوزستان با ۵۹۱ کشته رتبه سوم را داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود ظرفیت‌های ویژه در استان، توسعه صنایع متناسب با شبکه حمل و نقل نبوده است لذا نیاز به توجه ویژه داریم. در مجموع ۶۸ پروژه با ۵۷۶ کیلومتر در دست اجرا است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز