در گفتوگو با ایلنا مطرح شد:
کسی نمیخواهد به داد مردم بخش شهیون دزفول برسد/ نبود جاده یکی از عمده دلایل مهاجرت مردم شهیون است+ فیلم
به دنبال واژگونی یک خودروی نیسان در سالند دزفول که در روز گذشته که منجر به مصدومیت ۱۵ نفر شد، یکبار دیگر بحث نبود زیر ساختهای جادهای و فقر امکانات حمل و نقل در سردشت دزفول مطرح گردید.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالعلی ابراهیم وند، عضو شورای اسلامی بخش شهیون دزفول ضمن انتقاد از شرایط وخیم جادههای بخش سالند، به خبرنگار ایلنا گفت: طی سالیان گذشته تا کنون به هر دری که زدهایم و به هر کجا که مراجعه کردهایم کسی گوشش بدهکار نیست. کسی نمیخواهد به داد مردم مظلوم این منطقه برسد، باور کنید چیزی به نام جاده در این منطقه وجود ندارد. مسیری پرتردد که هیچگاه خالی از حادثه نبوده و نیست.
وی افزود: خودرو نیسانی که طی حادثه دیروز واژگون و منجر به مصدومیت ۱۵ نفر گردید و طبق آمار دقیق، حال برخی از این مصدومان نیز وخیم گزارش شده است، قصد داشت از دزفول به سمت روستای دورک احمدفداله برود. از دزفول تا این روستا ۱۵۰ کیلومتر است که در حدود ۵۰ کیلومتر از این مسیر خاکی و بهشدت خطرناک و غیر قابل رفت و آمد است، مگر با وسایل نقلیهای مانند نیسان و ماشینهای کوهستانی.
این عضو شورای اسلامی بخش شهیون، میگوید: متأسفانه کسی نمیخواهد به داد مردم این منطقه برسد و جان مردمی که در جریان حوادثی اینچنینی هر روز دارد به خطر میافتد برای هیچکس مهم نیست، چرا که اگر بود، طی این سالها فکری به حال اصلاح و زیرساخت جادههای غیر قابل گذر این بخش برای عبور و مرور این مردم میشد. متأسفانه ما دیده نمیشویم و همیشه در حقمان اجحاف میشود و نامهها و تقاضاهای ما راه به جایی نمیبرد.
ابراهیم وند ادامه داد: چندین هزار انسان بیگناه در مناطقی زندگی میکنند که نیاز مبرم به جاده دارند و به دلیل نبود امکانات جادهای در این بخش، سالیانه شاهد سیل عظیمی از مهاجرت هستیم، مهاجرتهایی که در نتیجه نبود امکانات حداقلی در این بخش صورت میگیرد و به باری تحمیلی و چالشی برای شهرها و استانهای دیگر تبدیل میشود.
وی بیان کرد: روزانه بیش از ۵۰ نیسان در این مسیر در حال جا به جایی مردم هستند که متأسفانه در شرایط تصادفات اینچنینی، بیمه هیچگونه مسئولیتی را در قبال سرنشینان نیسان نمیپذیرد و هر اتفاقی که برای سرنشینان رخ دهد فاجعهبار است، از مرگ مغزی بگیر تا نقصعضو و فلج شدن مصدومان.
این عضو شورای اسلامی بخش شهیون در پایان گفت: راههای نزدیکتری نیز برای مردم این بخش وجود دارد، بهعنوان مثال، از این بخش تا لالی ۵۵ کیلومتر بیشتر فاصله نیست، کمااینکه این بخش کوهستانی با استانهایی مثل چهارمحال بختیاری، لرستان و در نقاطی نیز با استان اصفهان هم مرز است که اگر میلی برای خروج این بخش از بنبست باشد، بهراحتی میتوان با هزینهای بسیار ناچیز برای مردم این منطقه محروم جاده احداث نمود، بهگونهای که با احداث یک تونل، شهیون نجات مییابد.
گفتنی است، بخش شهیون بیش از ۶۵ درصد از خاک دزفول را به خود اختصاص داده است و از مناطق پرجمعیت و عشایری و کمتر برخوردار استان خوزستان محسوب میشود.